2011 tavaszán új logót és szlogent kapott a Mediterrán tetőcserép, most, 3 évvel később pedig a név változott. Nem teljesen, hiszen csak rövidebb, kompaktabb lett és elengedte hétköznapi jelenését. A Mediterránból Terrán lett. Erről a négybetűnyi változásról kérdeztem Tóth Szabolcsot, a nemzetközi vizeken is sikeres magyar magántulajdonban lévő cég marketingvezetőjét.

Mikor merült fel, hogy megváltoztatjátok a Mediterrán elnevezést?
A névváltás egy tudatosan felépített koncepció utolsó állomása: 2011-ben újradefiniáltuk a Mediterrán brandet, meghatároztuk az identitását, ennek megfelelően tartalommal töltöttük fel, megtörtént az arculatváltás, majd megkezdtük a brand tudatos kommunikálását.

Terrán logo.jpg

Ez a korábbi logóváltáshoz hogyan kapcsolódik?
Annak a tudatos folyamatnak a záró lépése.

Mi volt az elsődleges oka a névváltásnak?
Az évek során nemcsak a piaci igények, hanem vállalatunk célpiaca is nagyot változott, ennek megfelelően bővült a cég termékkínálata. Ezt a széles termékpalettát a Mediterrán márkanév már nem megfelelően képviselte. A termékkínálat fokozatos átalakulás során eltávolodott a mediterrán jellegtől, hiszen gyártmányaink jelentős része a Kárpát-medencei régióhoz köthető, e mellett a modern, letisztult formavilágot is megtalálhatják vevőink termékválasztékunkban.

Felmerült más névvariáció is?
Több variáció is volt, azonban ahogy „rátaláltunk” a Terrán-ra egyértelmű volt a választás. Azért tetszett ez a verzió, mert a váltás így egyszerűbb, jobban értelmezhető. Ha egy teljesen új nevet kellett volna bevezetni az sokkal nagyobb kihívás illetve költség lett volna. Ezen felül maga a Terrán egy jól csengő szó, ami akár a működésünk területére, territóriumára is utalhat.

A márka új weboldala a Terranteto.hu. Fontos volt, hogy benne legyen a tevékenységetekre utaló kifejezés, a tető a domainben? Hogyan oldjátok meg ezt nemzetközi szinten?
Azt gondolom, hogy igen. Kommunikáció-, keresés-, keresők szempontjából is szerencsésebb. A külföldi cégeinknél is ezt követjük. Például: tigleterran.ro

Milyen reakciókkal számoltok?
Természetesen pozitív reakciókra számítunk, azonban egyértelmű, hogy megosztó lesz ez a változás. Azoknál, akinél a Mediterrán kedves volt vagy jobban rögzült furcsa lehet. Azt is gondolom, hogy a Terrán választás azért is szerencsés, mert a Mediterrántól nem rugaszkodtunk el így teljesen, megtartottuk az arculatot, a logótípiát így ránézésre sem markáns a változás.

Terrán kampány.jpg

Az online kommunikációs és kereskedelmi stratégia mennyire szólt bele a névváltásba? Benne volt a döntésben az, hogy a Mediterrán szó általános, kevésbé védett és levédhető, mint egy műszó, mint a Terrán? 
Abszolút! Nagyon sok helyen, nagyon sok terméknél, szolgáltatásnál találkozunk Mediterrán-szerű névvel. Ez mindenképp behatárol és ebből szerettünk volna kilépni. Túl ezen – mint ahogy azt említettem – a termékkínálatunk sem erről szól már. Sokszor találkoztunk elutasítással csak azért, mert a vásárló nem „Mediterrán stílust” keresett.

Elárulod, hogy hány kapcsolódó domaint védtetek le :)?
Jónéhányat.

Mit fogtok kezdeni a jól csengő, bevezetett mediterran.hu és mediterran.com domainekkel? Kapnak egy sima 301-es átirányítást?
Egy ideig párhuzamosan fognak élni pont azért, hogy az átmenet, a váltás egyértelmű, követhető legyen. Magát a brand váltást is így csináljuk, azaz van benne egy egyfajta folyamatosság és nem egy adott napon „hull le a lepel”. Pont azért, hogy a mediterrán is éljen velünk még egy darabig. Persze egy idő után az átirányítás fog következni. Ugyanez igaz a Facebook profilunkra is.

Tudtad, hogy a wikipédia szerint a terran faj a StarCraft nevű számítógépes játék egyik játszható faja: az emberiség egyik jövőbeli megtestesüléseként is felfoghatóak?
Igen, jól hangzik :-)!

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr85800747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.