A lassan gördülő sorozat második eleménél járunk, a Tondach marketingvezetői pozíciójában több mint négy éve dolgozó Friedman Zsuzsa válaszol a kérdésekre, mindenek előtt az első riportalany, Novák Magdi kérdésére.

Novák Magdi kérdése:A Tondach Magyarország folyamatosan hangsúlyt fektet a környezettudatosság kommunikálására. Terveztek ilyen típusú edukációs vonalat a szakmán kívül a végfelhasználók felé is, a tetők szerepéről az energiatakarékos házak kialakításában?

Valóban nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy felhívjuk a végfelhasználók, azaz az építkezők és a felújítók figyelmét arra, hogy egy minőségi építőanyagokból szakszerűen kivitelezett tetővel energiát takaríthatnak meg. Nem is keveset. Sokan nem is gondolnák, hogy egy régi, korszerűtlen anyagokból épített háztetőn át az energia akár 30-40%-a is elszökhet.

Friedman_Zsuzsa_Tondach.jpgAzt viszont ma már mindenki tudja, hogy nagyon csínján kell bánnunk a fosszilis energiával, globális szinten ilyen pazarlást nem engedhetünk meg magunknak. Azt kell megértetni az emberekkel, hogy ha mindenki megteszi a tőle telhetőt az energiatakarékosság terén, akkor amellett, hogy a család gáz vagy villanyszámlája alacsonyabb lesz, globális szinten kimutatható mértékben tudunk energiát megtakarítani.

Jövőre indul egy hosszú távú szemléletformáló és döntéstámogató projekt több építőanyag gyártó cég, többek között a TONDACH valamint a MEHI (Magyar Energiahatékonysági Intézet) részvételével. A projekt célja a felújítást tervezők minél szélesebb körű tájékoztatása az energiahatékonyságot célzó felújítás lehetőségeiről.

Te nagyjából a válság kirobbanásával párhuzamosan kezdtél a Tondachnál. Ezt hogy élted meg, van sikerélmény?

2008 júniusában kezdtem a TONDACH-nál dolgozni, közvetlenül a gazdasági válság kirobbanása előtt, ami – mint tudjuk – az építőiparra jelentős negatív hatással volt. Ennek ellenére volt és van is sikerélmény. Ezen a korábbihoz képest beszűkült tetőcserép piacon a TONDACH meg tudta tartani piacvezető szerepét, és azt gondolom, hogy ez az én munkámnak is köszönhető.

Honnan kerültél az építőiparba?

A szakmát egy neves reklámügynökségnél tanultam meg: friss diplomás trainee-ként végigjártam az FCB minden részlegét, az account osztálytól kezdve a médián keresztül egészen a produkcióig, majd évekig dolgoztam account, később média vonalon.

Két fiam születése után néhány év kimaradt a karrierépítésből, és két gyerek mellett úgy döntöttem, hogy az ügynökségi hajtás nem egy kisgyerekes anyukának való, így aztán „ügyféloldalon” helyezkedtem el. Először egy kisebb informatikai cégnél foglalkoztam projekt managementtel és marketinggel, majd belekóstoltam a bankszektorba, sőt a filmes világba is. Az építőiparba teljesen véletlenül csöppentem. Olvastam egy hirdetést a HVG-ben, jelentkeztem, és felvettek. Ez már több, mint 4 éve történt, azóta dolgozom a TONDACH marketing vezetőjeként.

Mekkora csapattal dolgozol?

A TONDACH-nál papírforma szerint egyedül a marketingvezető foglalkozik marketing kommunikációval, de szerencsére a gyakorlat azért más. A stratégia és a koncepció kidolgozásában a mindenkori értékesítési vezetőre támaszkodhatok, de gyakran kikérem az értékesítő kollégáim véleményét is, hiszen őket testközelből érik a piac jelzései. Az adminisztratív feladatok ellátásában a budapesti kereskedelmi képviseleten, azaz a velem egy irodában ülő két kolléganőm is besegít, és persze jól megválogatott alvállalkozókkal dolgozom együtt.

Kik a kedvenc beszállítóid?

Több is van. Az egyik a kreatív ügynökségünk, a LemonAd, akik hihetetlen türelemmel és nagyon rugalmasan kezelnek minket, és ezt ezúton is köszönöm nekik! De meg kell említenem a rendezvények és kiállítások szervezésében évek óta közreműködő Masztodon Kft.-t is, akiknek a profizmusa nélkül már el sem tudnám képzelni a rendezvényeinket.

Mire vagy a legbüszkébb a szakmai munkádból?

Az elmúlt 4 évben sok mindent csináltunk, ami előre vitte a TONDACH-ot. Fontos, hogy ezek nem egyedül az én munkámnak, hanem a jó, összehangolt csapatmunkának köszönhetőek. De ha valamit muszáj kiemelni, akkor az legyen az évente megrendezésre kerülő Tetőakadémia konferencia sorozat, amelyben kiváló gyártók kiváló szakembereivel van lehetőségem együtt dolgozni. Ez igazán üde színfolt a munkámban, amit nagyon szeretek és büszke is vagyok rá.

Amire szintén büszke vagyok - bár ez nem szakmai eredmény - , az a kollégáimmal, az alvállalkozókkal és a partnerekkel kialakított jó kapcsolatom. Ért már kritika azért, hogy nem vagyok hajlandó feláldozni egy emberi kapcsolatot annak érdekében, hogy elérjem a célomat. Ez így van, valóban fontosak számomra az emberi kapcsolatok. De úgy gondolom, hogy egy kedves szóval 100-szor többet el lehet érni, mint egy fenyegető utasítással.

Van példaképed?

Azok ez emberek a példaképeim, akik a nehéz helyzetekben sem adják fel, akik egy lehetetlennek látszó helyzetben nem siránkozni kezdenek, és várják a külső segítséget, hanem maguk keresik a kiutat.

Csak ilyen mentalitással lehet valaki sikeres.

Mit tartasz felesleges, de kötelező marketing eszköznek?

Nincs ilyen szerintem. Ha felesleges, akkor nem kell használni. Ennyi.

Tervezők, kivitelezők, kereskedők, végfelhasználók. Mit gondolsz merre tolódik el a hangsúly és a fókusz a következő szezonra?

Természetesen minden partnerünk és minden célcsoportunk fontos a számunkra. A jelen gazdasági helyzetben azonban, mivel a legtöbbet a felújítási piactól remélhetünk, előtérbe kerülnek számunkra a kivitelezők/tetőfedők, hiszen ők a legfontosabb döntéshozók. A tetőfelújítás előtt leginkább a tetőfedő az, akinek a tanácsát kikéri a megrendelő.

Milyen innováció történt Nálatok az elmúlt időben, amit a legjobban lehetett marketinggel segíteni?

2009-ben megnyitottuk a Csaba II. tetőcserépgyárat Békéscsabán, ahol az új XXL termékcsaládunk nagyméretű tetőcserepei készülnek a létező legmodernebb gyártástechnológiával. Az új termékcsalád bevezetése a piacra komoly kihívás, szép feladat volt marketing szempontból.

A tető kiegészítők fontosságára is egy komoly kampány keretein belül hívtuk fel a figyelmet 2011-ben. Ehhez egy nagyon ötletes kreatív született, az értékesítési politika mellett talán ennek is köszönhető, hogy növekedett a kiegészítők értékesítési volumene.

Intenzív online életet élsz, vagy inkább maradsz a „valóságban”?

A 12 éves fiam intenzívebb online életet él, de igyekszem felvenni a tempót. Amióta olyan slágereket hallani a rádióban, amiben a „Facebook-kék” égről énekelnek, azóta nem kérdés, hogy kell-e online életet élni, ha az ember nem akar kiszakadni a kommunikációs vérkeringésből.

Ki legyen a következő és mi legyen az első kérdés?

Rajki Dia legyen a következő. És a kérdés: Nemrégiben Podmaniczky-díjat kaptál, amellyel a Várépítő Pályázat életre hívásáért és életben tartásáért fejezte ki elismerését a Város- és Faluvédők Szövetsége. Mennyiben más a Várépítő amióta nem a Wienerberger égisze alatt folyik a pályázat koordinációja?

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr284785982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.