A jó rendezvény valószínű az ördögien kidolgozott részletek összességéből jön létre. Egy fél évtizeddel ezelőtt még bőven volt pénz az építőipari marketingben ahhoz, hogy egymást érjék a fényűző bálok, és a sarkkörhöz, dél-afrikai szafarira, vagy fehér homokos óceánparthoz utaztató irodák óvatosan tájékoztassák a kedves megrendelőt, hogy a tervezett utasok nagy része épp mikor hol lesz, és hova nem fog másodszorra elmenni.

A mostani időszak a trükkösebb-okosabb megoldásokról szól, olyan rafinált megoldásokról, ami emlékezetes marad és nem egyszerűen elérhető, mégse pénzügyi erőfitogtatásról szól. Én ilyennek tartom az Austrotherm egyik sajtóreggelijét, amit az MTA Roosevelt téri Széchenyi István téri épületének egyik különtermében tartottak, vagy a Holcim Hungária Otthon Alapítvány épület-bemutatóval egybekötött díjátadóját a látogatók elől elzárt Császár fürdőben.

Szeptember közepén a Holcim Awards For Sustainable Construction európai regionális díjátadóját tartotta a Holcim Foundation Milánóban. (Magáról az alapítványról és valós társadalmi felelősségvállalásról is lehetne írni, de azt majd egy másik posztban.) A díjátadó rendezvénynek is különleges helyszínt választottak, az 1923-ban épített – belső szerkezetében a Fővám téri nagycsarnokra hasonlító – Jégpalotát  ahol a prezentációk és a beszédek, valamint a díszvacsora mellett kortárs balett műsorral kedveskedtek a kultúra kedvelőinek. Számomra az igazi különlegesség mégis maga az alig negyedórás utazás volt a szálloda és a Jégpalota között, ugyanis erre a célra kibéreltek egy régifajta villamost. A szállodához közeli megállóba terelték a vendégeket, egy külön vágányon megérkezett a villamos, arra felszálltunk és nagyjából negyed óra múlva leszálltunk a Jégpalota kívülről modern vonásokat hordozó épületéhez közeli megállóban.

Az ötlet teljesen egyedi, és abszolút emlékezetes. El lehet játszani a gondolattal, hogy egy Deák tér közeli szállodából a CET-ben tartandó rendezvényre bérelt villamossal lehetne vinni a vendégeket. Persze ehhez azért jó pár dolog hiányzik… A CET-re egész biztosan még várni kell, de saját villamosjáratra, vagy földalattira, esetleg nyitott kocsis fogaskerekűre nem, ez megvan a BKV kínálatában

A Holcim Foundation másnapi programjában is egy gyöngyszem szerepelt, a Green Building Council Italia vezetőjének előadásán túl is, a rendezvény helyszíne, a 127 méter magas Pirelli torony. Milánó egyik legmagasabb épülete 1950-ben épült meg Alberto Pirelli megrendelésére, az első Pirelli gyár helyén, Gio Ponti tervei alapján.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 70.000 tonna betonból készített épület jól passzol a Holcim termékeihez. A csavar a helyszínben annyi, hogy az épületet Lombardia kormányzósága szerezte meg, így a belépéshez szükséges vizsgálat komolyabb volt, mint amit a reptéren lehet tapasztalni.

A 31. emelet egy hatalmas, két részre bontott teremből áll, az egyik felén tartották a fogadást, a másikon az előadásokat. Végigmutogatták a szervezők az új milánói beruházásokat, a leendő Holcim referenciákat, és a város nevezetességeit. A kilátás és az élmény felejthetetlen, emlékezetes. És persze jó értelembe véve példaértékű.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr1003291203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.