Nemrég tette közzé a MATÉSZ a 2010. harmadik negyedéves gyorsjelentését. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség adatait leggyorsabban a Kreatív elemezte "Melyik lap bukott kevesebbet címmel", a print piac a várakozásoknak megfelelően akár kétszámjegyű mértékben lejt, túl sok jóra senki se számít(hat). Az adatokat átnézve az tűnt fel, hogy építőipari, építészeti lapot alig találtam.

(Az Ácskapocs alapvetően inkább a jó példák kiemelésére jött létre, semmint a rosszak reflektorfénybe lökdösésére, de az, hogy a sok sebből vérző print piac építészethez kapcsolódó szereplői takargatják a szennyest, az nagyon durva. Az online piacon is késhegyig menő harc folyik a hirdetőkért, és az is megérne egy misét, de arról majd egy másik posztban.)

A a MATÉSZ gyorsjelentésében 147 lap adatait publikálja, ebből összesen 8 kapcsolódik az építészethez/építőiparhoz. Nem, nem az a nyolc, amit az utca embere is fel tudna sorolni az építészeti lapok piacáról. A bátor, adataikat felfedő lapok a kövektezők:

  • Bautrend                                               8.006         0%      7.758     -0,4%       
  • Elle Dekor                                           17.910            na     11.710           na
  • Lakáskultura                                      54.185      4,7%     45.076     15,8%
  • Magyar Építéstechnika                      7.500  -10,0%        7.268       5,7%
  • Magyar Installateur                            4.000  -11,2%        3.491   -11,2%
  • Otthon                                                 41.921  -18,4%      24.443   -28,1%
  • Villanyszerelők lapja                          9.000    12,5%         5.574    15,3%
  • Víz,- Gáz,- Fűtéstechnika szaklap 10.000   15,4%         6.196   -17,4%

(A név mögött a nettó nyomott mennyiség átlaga megjelenésenként a III. negyedévben, majd ezen adat változása az előző negyedévhez képest. A jelentés több adatot is tartalmaz, és eredetileg nem akartam tovább bonyolítani, de azután mégis; felkerült az összes terjesztett példány adata is, kiegészítve ennek változásával az előző negyedévhez képest.)

A fenti adatsor alapján akár azt is mondhatnánk, hogy az elmúlt negyedév legnagyobb vesztese az Otthon magazin, de nem mondhatjuk, hiszen a piac többi szereplőjének teljesítményét nem tudhatjuk. Nincs adat, maximum arra hagyatkozhatunk, amit a kiadók mondanak. Mintha online vonalon se gemius mérés, se webaudit, még egy árva google analytics se, csak a mesélő szava, hogy ő Istenbizony minden oldalletöltésnél ott volt. Itt a vége, fuss el véle...

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr412466282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.