Budapest forgalmasabb útvonalait sorra szegélyezik a Market feketére festett építési kerítései, rajtuk az egyszerű, könnyen érthető emblémával és szlogennel: „építeni szeretünk”. A XII. kerületi MOM Művelődési Központ, az Erzsébet híd pesti hídfőjénél lévő Klotild palota, az Alagút előtt lévő Hotel Clark építési területe a cég folyamatos munkáit hirdeti.

Beszélgetőpartnerem Scheer Sándor, a Market zRt. alapítója és ügyvezetője, 2006-ban az MLSZ alelnökeként az OLLÉ program elindítója. A dinamikusan növekvő cég 2009-ban elnyerte a Figyelő TOP 200 gáláján az év leghatékonyabb vállalata díjat, 2007-ben a Hewitt Legjobb Munkahely Pályázatának első helyezettje volt.

A vállalat nem csak a dolgozóira vigyáz, a felsőzsolcai árvízkatasztrófát követően 30 nap alatt építettek fel egy nyolclakásos lakóparkot, a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórumhoz csatlakozott vállalatok önkéntes felajánlásából. A három műszakban, napi 80 szakember közreműködésével felépítette lakópark egyik lakásának teljes ráfordítási költségét is a Market állta.

Először is gratulálok a kifejezetten intenzív arculati megjelenéshez. Milyen érzés végigmenni Budapesten, és látni a feltűnő építész-fekete alapon a cég logóját?
Köszönöm. Jó érzés, úgy gondolom, olyan az építkezéseink arculata, mint bármely jól fejlett gazdaságban, prosperáló építőipari ágazati működésnél.

Felületes szemlélő számára az Ön cége tűnik a legaktívabb építőnek a fővárosban. Mi a titka ennek az intenzív jelenlétnek?
A válságban a korrektség, a személyes kapcsolat, a biztonság, a szaktudás felerősödik, fontos szerepet tölt be. Elsősorban ezért. De! Munka, munka, munka! Ez teszi lehetővé, hogy most is sok helyen dolgozzunk. De azzal, hogy általában forgalmas helyeken vannak a munkáink, nagyobbnak tűnik a jelenlétünk.

Hogyan jött az ötlet a professzionális ügynökség megbízására? 
Személyes kapcsolat révén. A Market munkatársa és az ügynökség munkatársa egy előadás után találkozott, a kolléganőm javaslatára kezdtük meg a közös munkát.

Mennyire volt élményszerű a munka a megváltozó arculatot tervező B&P Social Brandinggel?
Minden munkamegbeszélésünk egy élmény volt, a közös munka garantálta a végeredményt.

Mi alapján választott ügynökséget?
Személyes benyomásaim alapján. Szakértelem alapján.

Mennyi időt vett igénybe a teljes arculati váltás?
Az első megbeszéléstől a teljes váltásig 8 hónap. Mind a 40 különböző megjelenési formán befejezve.

Könnyen viselik a megbízók, az impulzív Market jelenlétet az építési helyszíneken?
Nem volt még panasz rá, díjazzák a pozitív összképet. Az összes konténerünk új, egységes, magas színvonalú a felvonulásunk minden munkánkon. Ezt jól viselik, örülnek neki.

Éreztek változást a megbízások mennyiségében az arculatváltásnak köszönhetően?
Ennek összefüggéseit nem tudjuk mérni, az összbenyomáshoz hozzájárul az arculat is, így nyílván van pár százaléknyi szerepe a pozitív, mellettünk szóló döntéseknél.

Hogyan érinti Önöket a gazdasági válság?
Megtanultunk egy másik „üzemmódot” is. Van elegendő munkánk, más jellegűek, bonyolultabbak. Nehezebb megkapni a munkánk ellenértékét, de összefoglalva: nincs gondunk. Dolgozunk. Pénzt most nem keresünk, de naponta 2-3000 ember indul el az építkezéseinkre, ill. nekünk gyártani.

Tapasztalt valamennyit a szakma által elvárt tisztulásból az építőiparon belül?
Sajnos keveset, a „rosszaknak” hét életük van, megszűnnek, más néven kezdik újra. Nem divat az adó- és járulékfizetés, nagy a lánctartozás. Kevés a tisztulás.

Mind a régi, Kocsis Ágnes tervezte irodaház, mind a tavaly átadott Dúzs Sándor féle nagyobb irodaház díjnyertes. Határozott elképzelések alapján dolgoztak a tervezők?
Igen, teljesen kész koncepciónk volt. Az irodánk a munkahelyünk, életünk egyharmadát itt töltjük. Az a fontos, jó érzés legyen belépni ide a dolgozóknak, de a Megrendelőknek és a partnereinknek is.

Egy korábbi interjúban említette, hogy a 2000-es Bogdánfy úti ház kialakításakor figyelembe vették a kollégák véleményét, kollektív döntések járultak hozzá a végső formához. Így volt ez az új irodaház esetén is?
Igen, de nem kellett már sokat kérdezni, jól ismerjük egymást, ez könnyebben ment. Fontos arculati elemünkké vált az épület.

Melyik munkájára a legbüszkébb?
A csapatépítési és cégépítési munkámra. :)

Melyik a kedvenc épülete? (itthon/külföldön)
Barcelona, Gaudi: La Pedrera (A szikla)
Az összhatás, a részletek, a rengeteg ötlet miatt.

Van-e kedvenc építészeti stílusa, építésze – itthon/külföldön?
Modern, mai építészet, Bauhaus.
Itthon nem emelnék ki senkit, jó véleményem van a magyar építészekről, minden feladathoz meg tudják találni a profi szereplőket.

2008-ra vonatkozóan elnyerte a Market az év leghatékonyabb vállalata díjat a Figyelő Top 200 gáláján, ami az üzleti eredmények javulását jelző mutatókra alapul. Azóta mennyiben változott a fejlődés íve? 
Ma a hatékonyság nem kap szerepet az életünkben. Ma a teljes foglalkoztatottság, a stabil működés, és az erkölcs a legfontosabb.
A válság előtt: 4E: ERKÖLCS ERŐ EGYETÉRTÉS + EREDMÉNYESSÉG
Az új gazdasági környezetben: 3E: ERKÖLCS ERŐ EGYETÉRTÉS. Eredményesség az nincs.

2008-ban 160-an dolgoztak Önnek. Azóta nőtt, vagy csökkent az alkalmazottak száma?
A létszám picit nőtt. Néhány kolléganőm szülési szabadságon van, helyettük érkezett sok-sok fiatal. Összességében 8 fővel többen vagyunk. A résztulajdonunkban álló cégekben pedig még további 100 fő.

Végignézve a Market által támogatott sportolók, művészek, betegeket segítő alapítványok sora igen hosszú, a társadalmi felelősségvállalás egyelőre még bőven fejlesztendő a magyar cégek között. Hogyan választja ki, hogy kiket támogat?
Négy területre fókuszálunk:
- Sport: elsősorban labdarúgás, kézilabda, élsport, tömegsport
- Graffiti eltávolítás: a város szégyenfoltjainak eltávolítása
- Kortárs képzőművészet: Market Art program
- Ahol a legjobban elkél a segítség: egészségügy, Bátor Tábor, árvízkárosultak, beteg gyerekek gyógyítása, stb.

A támogatottak közül kinek az eredményére a legbüszkébb?
Elfogult vagyok: a cégünk által 3 évig támogatott, felügyelt utánpótlás labdarúgó csapatra, U17-U20. Eredménye 1 EB bronz, 1 VB bronz.
Valamint a kiváló, nagyrabecsült, tisztelt és csodált Bátor Tábor-ra

Az építészet és a vállalatvezetés mellett a magyar futball elkötelezett támogatója, játszik a BLASZ-ban, az U19-es és U20-as válogatottunk kiemelkedő szereplése jelentős mértékben az Ön támogatásának köszönhető, az OLLÉ program az Ön ötletéből valósult meg. Hogyan jut minderre ideje?
Az építőipar a hobbym, a munkám, az életformám. A labdarúgás (a feleségem után): a szerelmem. Így össze tudom hangolni a kellemest a hasznossal.

Markovich Béla, a Mapei ügyvezetője azt mondta, hogy az a legérdekesebb a Market fejlődésében, hogy ahogy megjelenik egy piaci szegmensben, ott piacvezetővé dolgozza ki magát, nagyon gyorsan. (Ahogy a logiszikai beruházások terén sikerült elérni ezt.) Mi a siker titka?
Csak 3-4 területen dolgozunk az építőiparon belül. Fókuszálni kell egy-egy területre. Ott megszerezni a megfelelő tapasztalatokat, referenciákat, szaktudást. Majd learatni a befektetett munka gyümölcsét, sokat dolgozni.
Rövidebben: MUNKA! MUNKA! MUNKA!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr272382151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.