Az őszi szezon beköszöntével, jónéhány online kampány indult el a még biztos lábakon álló építőipari gyártók részéről. Dicséretes mennyiségű megjelenést mondhatnak magukénak, a vezető portálokon sok helyen bukkan fel banner hirdetésük.

De vajon hova vezetnek ezek a bannerek? Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu szakértője szerint az se feltétlen baj, ha sehova se. Ezen hirdetési forma elvárt átkattintási aránya (CTR) messze alulmúlja a keresőkben elhelyezett fizetett hirdetésekét, első sorban image és brand építésre használható, illetve egyszerű, könnyen értelmezhető információ átadására szolgál. Ami a legfontosabb, hogy kiszolgálja a kampány célját, és koherensen erősítse az üzenetet.

Ugyanakkor nem szabad elfelejtkezni, hogy mind a mai napig a legtöbb banner tartalmaz linket, mutat valahova. Ezen landing page-ek, ha már sikerült felkelteni a látogató érdeklődését annyira, hogy a hirdetésre kattintottak, nem maradhatnak üres poszterek, a bannerek felnagyított változatai. Tudnunk kell, hogy mit várunk a látogatótól, de legalábbis azt, hogyan fog közelebb kerülni az megállapított célhoz. Tűzbe kell hoznunk, cselekvésre kell késztetnünk! Call-to-action! Ha nem Fantát árulunk, akkor minden bizonnyal vannak "hiányosságok" a disztribúciós csatornánk lefedettségében, segíthetünk a potenciális ügyfélnek megtalálni a hozzá legközelebbi kereskedőt, vagy adhatunk részletes információt a termékről, gyűjthetünk címlistát, tervezett jövőbeni aktivitás lekérdezését.

Ha a banner nem tartalmazza az összes, a felhasználó/érdeklődő számára szükséges információt a továbblépéshez, akkor nem sokat értünk el. Ha a kampányban szereplő bannernek határozott feladat van a továbblépésben, akkor azt mérni és értékelni kell. Ha nem a céloknak megfelelően működik, akkor pedig változtatni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr801478901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ivacson_a · http://onfejlesztes.cee-sd.com 2009.10.31. 18:10:52

Ha a bannernek az összes információt tartalmaznia kell, ami a továbblépéshez kell, akkor nem is kell csillogjon és csörögjön. Mindig a szép grafikákat gondoltam vonzónak.