e1bandi 2009.06.16. 17:15

Minek is kell a Bing?

A Microsoft 100 millió dolláros bevezetőkampánnyal indította útjára keresőjét, a Binget. A Google kizárólagossága emiatt még biztosan nem vész a múltba, de a biztonság kedvéért a Page Rank (PR) atyjai felgyűrték az ingujjukat és maguk látnak munkához. Itthon nem látszik más a Google-on kívül, de a comScore mérései szerint Kínában nagyon erős a www.baidu.com és a www.alibaba.com is, Japánban a Yahoo meg is előzi a Google-t, az amerikai piacon persze megvan a Google hegemóniája (64,2%), ahogy világszinten is. 

A Bing létjogosultságát leginkább az Arcus tanulmánya világítja meg, ugyanis a népszerűbb keresőszavak esetén a Google által kínált elsőoldali szponzorált hirdetések száma limitált, és egy bizonyos licit-költség fölött sok cég nem engedheti meg magának a hirdetést. Az organikus kiutat ebből a problémából a tartalmi hálózatokon elhelyezett hirdetések jelenthetik, amelyeket  kicsit más szemlélettel és elvárásokkal kell elkészíteni. A Bing segítségével a Microsoft erőből akar megoldást adni: ha magasabb szintre tudja tornászni a Microsoft részesedését a keresők használatában, akkor azzal szélesíteni tudja a piacot, a keresőkben elhelyezett hirdetések piacát. Feltehetően a Google által megteremtett sablonból nem fognak egykönnyen kitörni a weboldalak készítői és a keresőmarketing specialisták, a Bing szakemberei is egészen biztosan figyelembe veszik az oldalak uniformizálódását. 

Június elején Bellevue-ben (Washington) tartott Search Summit konferenciáján a Microsoft arról igyekezett meggyőzni az online marketingeseket és a keresőspecialistákat, hogy valós PPC kampányeszközt készített, amely részese lehet a médiaterveknek a jövőben, de persze ez a forgalmi adatokon is múlik. A döntésben való segítségre fókuszáló (decision engine) Bing elméletileg elmozdulás a szemantikus keresés irányába, de ehhez arra is szükség lenne, hogy a keresési kifejezések is megváltozzanak. A keresések fejlődnek, amit a Hitwise kutatása is alátámaszt. Noha néhány évvel ezelőtt még a 8 vagy annál is többszavas keresések szinte elképzelhetetlenek voltak, mára a skála szépen tolódik el a hosszabb keresések felé. Ha a Bing előrelépést jelent majd a magasabb szószámú kereséseken, akkor képes lesz beteljesíteni a reklámjában tett ígéretét. Természetesen a szemfüles web-huszárok hamar meglovagolták a Bing által létrejött érdeklődést; aki szeretné összehasonlítania a Google, a Yahoo és a Bing keresési találatait, a következő linkre kattintva egy vakteszt-oldalra jut. (Nálam rövidebb és hosszabb keresések esetén is egyértelműen a Google hozta az igazán releváns eredmény.)

A UserCentric közvetlen a Bing indulása után Eye-tracking teszt alá vetette a Bing-et a Google-lal együtt és amint az eredményen is látszik, a hirdetéseket jobban megnézték a Bing felhasználói, és a kereséshez kapcsolódó további találati csoportokat is nagyobb figyelemre méltatták a böngésző baloldali sávján, mint a Google esetében az oldal aljára helyezett hasonló linkek esetében. A mindössze 21 ember bevonásával végzett teszt eredményét a Bing-nél az újdonság varázsa is befolyásolhatja és nem mutat sokkal többet, mint egy usability teszt, amit akár a Google is felhasználhat a jövőben. A Bing induláskor felfutó forgalmi adatait majd 1-2 hónap múlva érdemes ismét megnézni, amikor elmúlik a bevezetést követő érdeklődés, illetve ki kell várni, hogy a magyar piacra mikor kerül ki a teljes verzió.

Melissa Mackey, a SearchEngineWatch.com szerzője a kisebb budgettal rendelkező ügyfelek számára is vonzónak tartja a Bing-et, az egyelőre viszonylag alacsony forgalom mellett elérhető magasabb ROI miatt. Ahogy fogalmaz:"Bing may not be for everyone, just like Google isn't for everyone. But as a PPC marketer, I like what I see."

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr521189168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.