Twitterező világunkban minden kommunikátornak kötelezővé tenném, hogy sms hosszúságúra tudja tömöríteni a mondanivalóját (és ha ez már megy, akkor lásson neki adWords hirdetéseket írni, és lesz visszajelzése, hogy mennyire hatékonyan dolgozott). Ha sikerül érdekeset és érdekesen mondania röviden, akkor úgyis elolvassák a teljes tartalmat.

Azért amíg ez a dolog rendesen kiforr és az átlagolvasókat szép terjedelmes közleményekben igyekeznek tájékoztatni a marketingesek, nagyon-nagyon fontos lenne odafigyelni néhány egyszerű technikai követelményre.

Uj Péter (persze hogy Index) blogjában sarkosan összefoglalta az elküldött anyagok felhasználási módját: "Ez már eleve perverz dolognak tűnik 2009-ben, mert a hírszerkesztés, mint olyan, az online médiában régóta nem létezik, a ctrl+c, ctrl+v billentyűkombináció megölte. Csípőből bekúrás van, annyi."

Éppen ezért fontos, hogy a sajtóközlemény:
- tartalmazzon dátumot, helyet, a közölhetőség időpontjával kapcsolatos információt;
- egységes nyelvezet szerint legyen megfogalmazva (nem, nem magunkról beszélünk egyes szám első személyben, hanem a hitelesség növelése érdekében a reményeink szerinti publikáló beszél rólunk, harmadik személyben);
- lehetőségeinkhez (képességeinkhez) mérten ütős a címe, amit valódi felvezető-összefoglaló lead követ;
- ne tartalmazzon helyesírási hibákat - erre a word helyesírás-ellenrőzője a pofonegyszerű megoldás;
- képmellékleteket is tartalmazzon (ezer szó), a képen látható személyek, események megnevezésével;
- vizuálisan elkülönített háttériformációt tartalmazzon a közlemény végén, esetleg lineket a további infóhoz, vagy ftp elérést a nagyobb felbontású képekhez a nyomtatott sajtó számára.

Ezek után már lényegesen nagyobb az esély az információ gyors publikálására, a Ctrl+C Ctrl+V használatára. Ez egész egyszerűen így működik jól, ezért is hoztam példának a Twitteren követőket gyűjtő három blogger versenyzéséről szóló közleményt. A téma ugyan vicces és könnyed, de a szakmai keretek megmaradnak, az információ könnyen és gyorsan felhasználható:

Vote for @angelday

BUDAPEST, 2009. ÁPRILIS 24. — AZONNAL KÖZÖLHETŐ — A magyar blogoszféra három szereplője, Dobó Mátyás (doransky.hu), Szabó “hírbehozó” Gergely (webisztan.blog.hu) és Sasvári “angelday” József (plastik.hu) nyilvános versengésben méri össze erejét az elkövetkező egy hónapban. Versengésük célja a tökéletes és egyértelmű domináció a másik kettő felett, a fénykorát élő nanoblog szolgáltatáson, a Twitteren.

Ezen céljukat és igazi, őszinte elhatározásukat ratifikálták is tegnap este a Gödörben.


Egy nanoblogger mind felett!

A három jelentős blogger a magyar Twitter szcéna itteni viszonylatban jelentős követő bázisával rendelkezik. Doransky birtokolja a legtöbbet (közleményünk kiadásakor 646 követő), a Plastik média szerkesztője 497 taggal, míg a Webisztán 438 követővel világít a nanoblog egyre - világosabb - egén.

Feladatuk és céljuk, hogy egy hónap alatt a világnak, de sokkal inkább a magyar könyezetnek megmutassák, ki tud több tagot (követőt, followert) összegyűjteni maga köré a twitteren. A célérték egyébként 2009 követő megszerzése, bónusz pont pedig akkor jár, ha maga György Péter lesz a 2009. követő.

A kampányban minden résztvevő felhasználhat bármilyen eszközt (mass-email, Oszkó Péter személyes megszólítása családi érintettség kapcsán, médiázás, kampány- és más pénzek, donációk), amilyet erre a célra megfelelőnek gondol — cél a tökéletes és egyértelmű domináció.

Doransky és hírbehozó nem kívánták kommentálni az eseményt, Sasvári József, a neves és hangzatos blogger ugyanakkor lelkesítő beszédet mondott. Ebben kiemelte, hogy a twitter jelentősége a blog feltalálásához hasonlítható, amit az amerikai nép és benne jelentős celebrity vezérek, mint például Larry King és David Lynch már felismertek az elmúlt fél esztendőben.

“Az időt elérkezettnek látom, hogy ezt a nanoblog szolgáltatást megismertessük a szélesebb magyar internet táborral is. Jó dolog az iwiw a hatalmas penetrációjával, meg jó dolog a facebook is, de a twitter mindközül a legjobb! Ebben is lehet jelölni, meg olvasni és SMS méretben egymással beszélgetni. Pillanatnyilag csak néhány gépnyomó játékszere, de arra lenne szükség, hogy minél többen csatlakozzatok a hálózathoz! Regisztráljatok be, csatlakozzatok hozzám (@angelday), mutassuk meg a különbséget, nyerjük meg a követő versenyt. Éljen a kampány.”

Az elkövetkező napokban, hetekben a Plastik média fókusza ugyanis a kampányra fog élesedni, amibe minden lelkes támogatást örömmel vár a szerkesztő, valamint számít is ezekre. Ennek keretében még sok hangzatos posztot, ismertető- és kampányanyagot fog kapni a látogató.

Aki azonnal ugrana a vagonra, az látogasson el a

twitter.com/angelday

címre és regisztráljon fel, valamint jelölje vissza Józsit. Ezt a bejegyzést pedig küldje tovább minél több ismerősének, mert most mindenkire szükség van ebben a versengésben.

“Az emberek szeretnek szavazni, fognak is, most viszont elérkezett az alkalom, hogy igazi különbséget tegyünk!” — fogalmazta meg hezitálás nélkül a 2001-ben blogot, mint életstílust, már Magyarországra bevezető Sasvári. “Akkor még nem tudtuk, mit kell kezdeni pontosan az internettel, de ma már egyre inkább látszik: jelölni kell egymást. Arra kérlek benneteket, hogy jelöljetek engem, szánjátok rá ezt a néhány percet és regisztráljatok a twitteren! Magyarország is képes megmutatni a világnak, hogy IGENIS LÉTEZIK ÉLET az 1000 követő feletti világban! Csatlakozzatok hozzám! Kövessetek a twitteren.

Sasvári a közlemény egy pontján lerántotta a leplet az alábbi plakátról is, ami a kampányának egy átgondolt stratégiai és vizuális eleme, ami 14 éves önmagát ábrázolja Napoleon Dynamite jelmezben:

A TWITTERRŐL

Népszerű nanoblog szolgáltatás, Amerikában mindenki erről beszél, Magyarországon viszont még mindig csak egy szűk réteg számára létező szolgáltatás, mint annak idején volt az IWIW. Használatával olvashatjuk az általunk megjelölt személyek maximálisan 140 karakteres bejegyzéseit. Amiket mi írunk, azokat pedig a ránk iratkozattak olvashatnak. Ha azt akarjuk, hogy angelday elolvassa a mi üzeneteinket, akkor a szövegbe valahova be kell szúrni a @angelday kifejezést, ezeket Józsi is látja a saját oldalán.

A PLASTIK MÉDIÁRÓL

A mai modern magyar internet meghatározó szelete és kreatív mezője, nem tematikus, ám visszatérő témákban gazdag blog. Szerkesztője, az ifjú Sasvári József már számos alkalommal mutatta meg, hogy van értelme az önkifejezésnek és a terápiás célú írásoknak is. A blognak sokat köszönhet, úgy személyes ismerettséget, barátságot és a barátnőjét is (na, ez egyébként nem igaz, mert Lindával az IBS záró házibulin ismerkedett össze — de majdnem!).


 

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr301148858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.