Manapság egyre szorítóbb probléma az építőanyag gyártók körében a tartalomgenerálás. Ez igazán nehéz kenyér, szöszölni a szöveg célcsoporthoz igazításával, és a témaválasztás nehézségét még nem is említettem. Egy átlag gyártó-forgalmazó rendelkezik legalább 5-10 termékcsoporttal, és mindegyiken belül jónéhány alkategóriával és termékkel. A Pareto elvet persze itt se lehet megkerülni, a termékek 20%-ára érdemes koncentrálni értékesítési szempontból, mivel azok hozzák a nagy lét. Ugyanakkor valamit kell mondani a termék felhasználóinak, a tervezőknek, a kedves olvasóknak. A régi, jól bevált, meglévő termékekről félelmetes mennyiségű bőrt tudnak a kollégák lehúzni, de másfél-két évente megindul az article-rotation és előszedik a fiókból a régebbieket újra...

Az új termékek szépen csillognak, de a mindennapi felhasználásban minimális szerepet játszanak ha nincsen komoly piaci bevezetésük, viszont többnyire ezek tudnak "beszédtémát" adni. Az idézőjel használata szándékos, mivel itt többnyire egyirányú kommunikációról kellene, hogy essen szó, de az interaktivitást előcsalogatni az olvasókból nem igazán sikerül. Amíg ennek a lakatnak a kulcsa megkerül, nézzük, hogy mi az ami ebben az egyirányú utcában azért még működőképes:

- amire szükség lenne, az egyedi hangvétel,
- vagy/és izgalmas tartalom.

Az előbbire egy kifejezetten jó példa Kruchina Sanyi kávéfőző-vásárlós cikke. Azt hiszem nem kell túlságosan bemutatnom az Austrotherm marketingvezetőjét, ő az elmúlt pár év alatt igazi branddé vált nemcsak a hőszigetelés, de az építőipari marketing terén és ritkaságszámba menő módon valóban a nemcsak a marketing, de az általa képviselt cég termékeinek valódi szakembere! A cikk kitekint a sztenderd cég/termékbemutatóból, és erősen személyes hangot üt meg. A szöveg folyamatosan erősen kézbentartott, nem lép ki a stílus a mondanivaló keretei közül, és élményszámba menő ívet húz a minőség és a cég közé. Kalaplengetés!

Az izgalmas tartalom egy multicég PR felelőse számára nem lehet elérhetetlen, amikor a nagyok többtucatnyi országban vannak jelen, és mindig lehet találni kommunikációs gyöngyszemeket, amit igazán szívesen fogadnak a szerkesztőségek és azután az olvasók is. Az ArcelorMittal a világ egyik legnagyobb acélgyártó és feldolgozó vállalata, jó félmillió! dolgozóval és úgy kb. 4 magyar leányvállalattal. A döbbenetes méretű cég kiad egy BoldSpirit nevű online és offline magazint, amiben időröl időre sztárépítészekkel közöl interjút, aminek legutóbb volt aktualitása volt egy rövid, személyes hangvételű beszélgetés Peter Zumthorral, az idei Pritzker-díj svájci kitüntetettjével. A szöveg nyomokban acélt tartalmaz, nincs erős utalás az ArcelorMittalra, de azért ha csak annyit tesz hozzá egy szerkesztő, hogy az adott cég riportja, már összefüggésbe hozza a cégünket érdekes tartalommal és magas minőséggel. 

Egy másik hasonlóan kapós téma a környezetvédelem-megújuló energia témakör, itt egy General Electric PR cikket tudok mutatni, amit az Mmd-től kaptam. A Sir Norman Foster által megálmodott városrész Abu Dhabiban egy post-petroleum körzetet teremt, amihez a GE rengeteg technológiai fejlesztést biztosít. Nem, a cikk nem a GE-ről szól, de kitűnő környezetben jeleníti meg a céget, pozitív értékekkel kapcsolja össze és nem utolsó sorban megörvendezteti a szerkesztőket. Jövőbe mutató? Igen! Érdekes? Igen! Látványos? Hááát:

Azt hiszem mindenkinek fontos, hogy érdekfeszítő témákkal kapcsolja össze a cégét, és erre kitűnő lehetőséget biztosít egy multi anyavállalatánál összegyűlő (jó esetben összegyűjtött) témakupac. Jó válogatást mindenkinek :)

  

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr641122845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.