Egész pontosan az internet penetráció 49% az NRC 2008. második félévére vonatkozó mérései alapján, a 15-69 év közötti korosztályban. Budapest brutális 68%-ot mutat, de az 50ezer fő alatti városok és községek is elérték már a 42%-ot. Az internetet kipróbálók aránya 57% volt, a rendszeres internet használók aránya mára már biztosan meghaladja az 50%-ot.

A 2003-at követő hatalmas ugrás a sulinet programnak köszönhető és a növekedés üteme azóta visszalassult, de mindenképp fontos tény, hogy az ötven év alatti korcsoportban bőven az 50% felett van a penetráció az elérhetőség. A korcsoport szerinti megoszlás nem rejt nagy meglepetéseket, az életkor előrehaladtával a rendszeres internet-használat csökken, viszont az ötven felettiek aránya két év alatt duplázódva 20%-ra nőtt. (Az AGB publikált adatai alapján a 15-24 év közöttiek több időt töltenek internetezéssel, mint TV nézéssel! A jövedelemmel nem rendelkező fiatalok 80%-os elérése pedig komoly piaci lehetőségeket rejt magában, hiszen az őket érintő költésekre jelentős befolyással vannak. És akkor még nem beszéltünk a legfiatalabbakról, a generáció Z-ről, akik a jelenlegi terminológia szerint a 9/11 terrortámodás után születtek. A net-generáció alig elképzelhető szinten használja a technológiát, nagycsoportos óvodás fiam magától értetődően bookmarkolja a kedvenc online játékait a saját felhasználói fiókjában :D) 

 Az internethasználathoz elengedhetetlen kapcsolódási csatornák használata is erőteljes mozgásban van. Az NHH (Nemzetközi Hírközlési Hatóság) adatai alapján szélessávú elérés március végén 1,583 milliónál jár, a növekedésben elenyésző szerepet kap a telefonos ADSL, a növekedés nagyobb mértékben a kábelmodemes szolgáltatás bővülésének köszönhető. A mobil-internetes előfizetések az utolsó negyedévben bő 10%-kal emelkedtek 542ezerre, és ennek a tábornak a 84%-a valóban használja is netezésre a telefonját, ugyanis ilyen arányban mértek adatforgalmat.

Az internet térhódításának megfelelően ennek a kommunikációs csatornának a szerepe (szelete) megnőtt a reklámtortában is. A MRSZ becsült adatai alapján az internetes költések növekedtek a legnagyobb arányba, közel 44%-ot. A 200milliárdos reklámtorta 10%-át tudta tavaly magáénak az internet. A recesszió hatásaival már eddig is számoltak a szakemberek, de a rideg tények csak az elmúlt napokban láttak napvilágot. A Kreatív Online cikke szerint a TNS szakemberei a szlovák reklámpiacon az idei első negyedévben 43%-os visszaesést mértek, a magyar piacra vonatkozó előrejelzéseik alapján a listaáras költségek 8%-os csökkenést prognosztizálnak (ami nem tartalmazza a listaáraktól erősen elrugaszkodó netnet árak közötti olló érezhető tovább nyílását).

Az OMD által tartott Online piac: válság vagy lehetőség? elnevezésű április közepén tartott konferencián Horváth Réka (origo) egy pesszimista és egy még annál is pesszimistább szcenáriót vázolt fel a magyar reklámpiaccal kapcsolatban, figyelembe véve a manapság elfogadott GDP csökkenés mértékét. 2009-re az optimista előrejelzés is 16%-os csökkenést prognosztizált, minden csatornát minuszos előjellel ellátva, legnagyobb csökkenést a nyomtatott napilapok, folyóiratok és az országos tv-k tekintetében mutatva. 

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr651118948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.