Hatalmas betűkkel, piros háttér előtt virít a felirat a Metszet karácsonyi számában: "A 275/2013. (VII.16.) Korm. rendelet szerint MÁR A TERVEZŐ A FELELŐS az épületbe kerülő építési termékek műszaki teljesítményéért!" Ez és a kötelező művezetés közben összeszedett jogi felelősségvállalás magasra emeli azt, amit a tervezőkön számon lehet kérni, ennek könnyen érthető hozománya a kötelező tervezői felelősségbiztosítás megjelenése.

Ugyanakkor a társadalmi elvárások szintjén is határozottan megjelent egy újfajta felelősség 2016-ban az építészekkel szemben. Az idei Velencei Építészeti Biennálé főkurátora, Alejandro Aravena Reporting from the Front (Jelentés a frontról) címmel hirdette meg a programot, ami kulturális és művészeti szempontokon túl szociális, politikai, gazdasági és környezeti vonatkozások figyelembe vételére ösztönözte a tervezőket. Számos ország pavilonja vette fókuszába a menekültkrízis feladatait építészeti szempontból.

Hasonló úton jár a nyáron a megszokott formájában megszűnt A10 magazin főszerkesztője, Indira van’t Klooster is, aki a FAKRO nemzetközi építészpályázatának és az Építészfórum által kiírt Média Építészeti Díja előzsűrijének is zsűrielnöke volt. Az előbbi esetben a tervezők társadalmi felelősségvállalása már a kiírásban is megjelent, egy meglévő, használaton kívüli épületet kellett úgy átalakítaniuk a pályázóknak, hogy a környezetükben felbukkanó társadalmi problémákat kellett kezelniük. Az Építészfórum pályázatánál a shortlist kiválasztásánál jelent meg ez a fajta gondolkodás és szempontrendszer, amire a nyilvános sajtózsűrizéssel egybekötött díjátadón a hazai sajtó képviselőiből összeálló zsűri megfelelően érzékenyen rezonált, a  problémafelvetést és az arra adott építészeti választ hasonló erővel szerepeltették az értékelésükben, mint a megjelenő építészeti értékeket.

1_antonio_torres_sanz_loszergyar_2.JPG

A FAKRO pályázatának spanyol győztese, Antonio Torres Sanz egyszülős családokra, bevándorlókra, elszegényedő rétegekre fókuszálva tervezett át egy három évtizede használaton kívüli lőszergyárat.

2_filomena_visone_casamigrante.JPG

A második helyre Filomena Visone futott be Olaszországból, Migránsok háza elnevezésű projektjével, egy tengerparti falu elhanyagolt épületét alakítva át az országba áramló migránsok számára ideiglenes szállásként, meghatározva azt is, hogyan integrálható majd a migránsválság megoldása után a helyi turizmusba az épület.

3_rodpechprai_kozossegi_piac.JPG

Harmadik helyen Warat Rodpechprai végzett egy thaiföldi helyi piac újragondolásával.

Az építészek társadalmi felelősségvállalásával valóban lehet számolni, a fenti kezdeményezések világosan bizonyítják, hogy megbízói igényeken és az egyéni építészeti eszköztár használatán túl is marad még olyan szociálisan érzékeny, a napi híreket és trendeket szem előtt tartó szempontrendszer, amire pozitívan értékelhető, érzékeny választ adnak az építészek.

A FAKRO pályázatáról további képek és a zsűri értékelése a cég weboldalán található meg. 

Nyáron a FAKRO DEF DU6 felülvilágító ablaka Red Dot Design 2016 díjat nyert, most pedig a járható felületű, lapostetőre ajánlott DXW felülvilágító ablak nyerte meg az Achiproducts által első alkalommal kiírt Design Díjon az épülethéj kategória legjobbjának járó címet.

Nemrég fejeződött be az első Archiproducts Design Díj verseny, amelyet az egyik legjelentősebb nemzetközi építészeti online magazin írt ki. A díjra 250 vállalat 490 terméke pályázott 15 országból. A FAKRO DXW lapostetőre ajánlott, járható felülvilágító ablaka az Épülethéj kategória legjobbja címet nyerte el.

A győzteseket 25 tagú, a legbefolyásosabb építész stúdiókból álló nemzetközi zsűri választotta ki. A zsűri tagjai egymástól függetlenül, egy szavazási platformon adták le a saját személyes jövőképüket tükröző véleményüket design és építészet vonatkozásában.

A díj kiírásának egyik célja az volt, hogy a termék és tervező közötti kapcsolatra reagáljon, biztos és megbízható megoldásokat kínálva az építészek számára az ötleteik nap nap utáni megvalósításához.

 ada2016_for_dxw_banner_facebook.jpg

A megerősített szerkezetéből adódóan rendkívüli szilárdságú, csúszásmentes bevonatú és külső laminált üvegezésű DXF járható felülvilágító ablak a magas szintű innovációnak és az elbűvölő megjelenést csúcstechnológiával ötvöző kialakításának köszönhetően lett díjazott.

(forrás: sajtóközlemény)

 A DEF DU6 felülvilágító ablak elnyerte a „formatervezés Oscar-díjának”is nevezett elismert, nemzetközi Red Dot Design 2016 díjat. Slawomir Gawlik, a FAKRO csoport marketing igazgatója mesélt nekünk a díjról, a cég stratégiájáról, innovatív és stílusos termékeiről. fakro_photo_of_fakro_group_marketing_director.jpg

A FAKRO termékei sok elismert díjat nyertek. Ezek standardként vésődtek be a cég történelmébe, ugye?

Bár minden évben számos rangos díjat nyer a FAKRO, ezek mindegyike mégis nagyon értékes számunkra. Megbecsülésként tekintünk rájuk. Minden egyes díj a siker szimbóluma és pozitív visszajelzés a piacról, arról, hogy a termékeink megfelelnek az elvárásoknak. Sőt, ezek az inspiráció és motiváció forrásai számunkra a további fejlődéshez.

A Red Dot Design díjat, ahogy gyakran emlegetik a „formatervezés Oscar-díját” március végén kapták meg. Miben áll a különbség más díjakhoz képest az iparban?

A Red Dot Design egy kivételes díj, mivel a formatervezéshez kötődik. Az elismerések, amelyeket eddig kaptunk a minőségünket emelték ki, a FAKRO termékek innovációját és előnyeit. Itt szeretném kihangsúlyozni a FAKRO csoport Németországért felelős munkatársának szerepét, aki arra ösztönzött bennünket, hogy részt vegyünk a Red Dot Design pályázatán. Talán nem hittünk eléggé abban, hogy nyerhetünk egy ilyen tekintélyes formatervezési versenyben. Nagyon boldogok vagyunk, hogy ilyen sikeres támogatást kapunk német kollégáinktól.

Melyik FAKRO termék lett „Oscar-díjas”?

Végül is az egyik vezető termékünket, a DEF DU6 felülvilágító ablakot neveztük. A Red Dot Design díj tökéletesen illeszkedik a felülvilágító ablakhoz kapcsolódó, két éve az egész világon folytatott marketing kampányukba. Az ablak kitűnő hőszigetelési és nagyszerű hangszigetelési tulajdonságokkal rendelkezik és a formaterve is egyedi. A mi termékünk 5.000 pályázat közül lett kiválasztva, amelyeket közel 60 országból indítottak. A FAKRO azon kevés lengyel cégek egyike, amelyek az építőiparból tudták megnyerni a díjat. Úgy vélem, hogy más „Oscar-díjas” termékeink is vannak, a megváltoztatható nyitási módú preSelect tetőablak, a kiemelkedően energia-hatékony FTT tetőablak vagy az esztétikus és egyedi funkcionalitású tetőerkély ablak.

fakro_def_with_red_dot_award_2016.jpg

Mi a formatervezés szerepe a FAKRO termékeinél?

Jelentős szerepe van, emellett folyamatosan arra törekszünk, hogy erősítsük a formatervezés szerepét a termékeinkben. Tökéletesítjük az ablakok és padlásfeljárók ergonómiáját. Különösen figyelünk az image építésre és az esztétikai vonatkozásokra a felülvilágító ablakok tervezési fázisában. Ezen folyamatos tevékenységek eredménye a ColorLine felülvilágító ablak, ami megfelel az ügyfeleink és az építészek igényeinek. Elvégre a design nem a művészek számára van fenntartva.

Egy ilyen „Oscar” adhat szárnyakat Önnek?

Persze. Ez nem csak a design-érzékeny építtetők számára nyújt motivációt, de a cég értékesítésébe és marketingjébe bevont munkatársainak is. Az elégedettség nagyszerű forrása az a tény, hogy a termékeinket az egész világon elismerik az egyedi, esztétikai szempontokat is figyelembe vevő vásárlóink. Manapság az ipari formatervezés kéz a kézben halad a termék minőségével és funkcionalitásával. A díjak ezen a területen megerősítik, hogy mi diktáljuk a trendeket, mi hozzuk létre a jelent és a jövőt.

fakro_interior.jpg

Milyen stratégiai céljai vannak a FAKROnak a következő évekre?

Az egyik kulcsfontosságú célunk, hogy az ügyfeleink egyedi igényeit kielégítsük. Nem elegendő egy jó technikai tulajdonságú terméket létrehozni. Energia-hatékonynak és funkcionálisan tökéletesnek is kell lenni, de mindenek felett az ipari formatervezés trendjeit kell követni. Az alapgondolat az, hogy új megoldásokat kell keresni és a széleskörű termékkínálatot tovább kell növelni.

A Red Dot Design díj a cég ezüst jubileumakor egy új tégla a további növekedéshez, amihez a habarcsot a FAKRO 25 éve adja.

A díj tökéletesen passzol a cég alapításának 25. évfordulójához. A hab a tortán, hogy a FAKRO a második legnagyobb cég a tetőablakok piacán. A felülvilágító ablakok megfelelnek az Europe2020 direktíváinak és sikeres választ adnak a jelenlegi építőipari trendekre, különösen a passzívházakéra. A DEF ablakok világszerte számos országban kerültek beépítésre, fény biztosítva sok-sok ház számára. Most épp 25 éve, hogy a FAKRO nem csupáncsak reagál a piaci igényekre, hanem arra törekszik, hogy előre érezze a jövőbeli igényeket és azok kielégítése érdekében tegyen lépéseket. A termékeink innovációja tette lehetővé, hogy elérjük az iparág csúcsát világszinten, miközben a kutatás-fejlesztésben dolgozó 100 mérnökünk kreativitása sohasem hagyott bennünket cserben. A többi dolgozónk erős elkötelezettsége tette lehetővé, hogy sikeresen vezessük be a FAKRO termékeit világszerte. Ma 140 szabadalmi bejelentésünknek és folyamatosan fejlesztett átfogó termékskálánknak köszönhetően ügyfeleink életének komfortja megállás nélkül növekszik.

(x)

 

Már jó ideje divat és emellett hasznos tanács is, hogy ki kell mozdulni a komfortzónából ahhoz, hogy kiemelkedő eredményre tehessünk szert. Igaz ez a sportolásra is és akár a karrier-mozgásokra is. Mindenhonnan ezt halljuk, lépd át az árnyékod, feszülj meg, mozdulj el a lehetetlen és lehetetlenül nehéz felé. Ahogy Muhammad Ali mondta, ő csak akkor kezdi el számolni a fekvőtámaszokat edzés közben, ha már fáj.hansgrohe_zuhanyfej_1.jpg

A Hansgrohe ezzel tökéletesen szembe megy, és igazuk is van. Legyen olyan pontja a napnak, ami a kényeztetésről, a jóérzésről, a komfortzóna kiszélesítéséről szól. A cég Raindance Select kézizuhanyfejét kaptam meg tesztelésre. A termékről szóló adatok között persze a fenntarthatóság jegyében szerepel, hogy 40%-kal kevesebb vizet használunk így, de nem ez a lényeg. Hanem az, hogy élménnyé sikerült fokozniuk a zuhanyzást. A hatalmas, egyszerű vonalvezetésű króm zuhanyfej könnyű és végtelenül könnyen kezelhető. Egyetlen gomb található rajta, aminek a segítségével a három vízsugárfajta váltható: a sima zuhany, a levegővel dúsított zuhany - ami számomra a legkellemesebb, nyári zápor élményét nyújtotta, és a három intenzív vízsugárral dolgozó masszírozó funkció.

hansgrohe_zuhanyfej_2.jpg

A tervezők tökéletes utat találtak a vízkövesedő kétkezes funkcióváltás helyettesítésére, Jan Heisterhagen, a Hansgrohe termékmenedzsmentjének vezetője szerint: „A legújabb mérföldkő tehát nem egy bonyolult használati utasítás, hanem egy elegáns szabályozógomb, amivel egyszerűen gombnyomásra működtethetőek a különböző vízforrások.“

Ha befér egy ilyen szép formájú IFA tükör a fürdőszobába, akkor nem kell tovább keresgélni. Az ára is rendben van, ennyit kényeztetést megérdemel mindenki.

Most tavasszal újra lesz Építőmarketing szeminárium Rajki Dia és a Build Communication rendezésében, ONLINE Mítosz – csodaszer vagy csodálatos szer címmel. Ízig-vérig a kulisszákon belüli hangokra figyelő, hasznos és izgalmas előadásokkal gazdagodhatnak a kíváncsiak. Gyertek, jó lesz :D

kepikulcs.jpgProgram:

Idén tavasszal kettő, egymástól független szemináriumot tartunk mindazoknak, akik a marketing iránt érdeklődnek

A két rendezvény érdekessége, hogy külön-külön is megállják a helyüket, de együtt talán még izgalmasabb tud lenni.

1. SZEMINÁRIUM 2015. május 5.

9.00-11.00 Szövegírás és online szövegírás – Rajki Diána, Build-Communication Kft.

11.00-11.30 szünet

11.30-12.30 Google AdWords trendek: szöveges és display hirdetések: kulcsszavak, hogyan írjuk, hogyan célozzunk, hogy működik a remarketing – Szatmári Gergely, Nordtek online

12.30-13.00 Hogyan mérjünk AdServerrel? – Pacziga Zsófia, Build-Communication Kft.

Mit jelent ez pontosan, mit mérhetünk, milyen előnyöket rejt az ADserveres hirdetés kiszolgáló használata az ügyfélnek?

13.00-13.30 Online esettanulmány az építőiparban – Lányi András, online marketing szakértő

13.30 Ebéd

 

2. SZEMINÁRIUM 2015. május 21.

9.00-11.00 Célcsoport-orientált online tervezés – hatékonyság az online kommunikációban – Rajki Diána, Build-Communication Kft.

Kinek, mit és hogyan mondjunk el, olcsón és hatékonyan, online vagy offline…
Melyik online csatornát válasszuk és miért? Tényleg elég csak az adwords?

11.00-11.30 szünet

11.30-12.30 Google trendek, avagy hogyan legyen keresőbarát az oldalunk – Drahos István, Nordtek online

12.30-13.00 Esettanulmány: a nemzetközi trendek ihlette online megoldás: Homeinfo inspirációtár – Dévényi Tamás, Develon Hungary Kft.

13.00 ebéd

 

És sok sok kérdésre válaszolunk!

Ismét várjuk az online tér hatékonyabb kihasználása iránt érdeklődő, akár nem az építőipar területéről érkező szakembereket szakmai rendezvényünkön.

Részvételi díj: Egy előadás esetében bruttó 8000 Ft, két előadás esetén bruttó 13 000 Ft.

Részvételi szándékot az linkre kattintva, az adatok kitöltésével, vagy ezen adatok e-mailben történő megadásával lehet jelezni a pacziga.zsofia@buildmarketing.hu címen, vagy itt: http://www.epitomarketing.hu/jelentkezes-2015/

Build-Communication Kft. irodája | 2040 Budaörs, Szabadság út 77. (Térkép: https://goo.gl/maps/pz48i)

Disclaimer - az első nap utolsó előadója én vagyok :)


epitomarketing.jpgA Build-Communication és Rajki Diáék jó régóta igyekeznek friss tudással segíteni az építőipari marketingben dolgozókat, és ezt idén is folytatják. Január 30-án pénteken újra online trendekről, célcsoport-orientált tervezésről, SEO-ról és tartalomkezelő rendszerektől hallhatunk előadásokat. Bővebb infó: http://buildrendezvenyek.hu/node/184

Az elmúlt negyedévben nem sok tartalom készült ide, az Ácskapocsra, viszont több interjút is sikerült készíteni az Építészfórumon, az építőipar, az építőanyag gyártók rutinos, ismert szakembereivel. Beszélgettem Markovich Bélával, a Mapei ügyvezetőjével, Illy Gáborral, a Baumit magyarországi főnökével, Kruchina Sándorral, az Austrotherm hazai marketingvezetőjével és Florent Pouzet-val, a Saint-Gobain csoporthoz tartozó Raab Karcher és Platform építőanyag kereskedések hazai vezetőjével. Jó olvasást :)

mapei_interju.jpg

 

baumit_interju.jpg

austrotherm_interju.jpg

raab_interju.jpg

Ha hirdető vagy, és kaptál már rendes, jófajta riportot az online kampányod után, akkor szerencsés vagy és becsületes a partnered. Legtöbbször az értékesítés során azzal szembesítenek, hogy a print hirdetések, a tvspotok, az óriásplakátok nem adnak mérhető eredményt. Kinyomtatnak n darab újságot, de annak egy része remittenda, és különben is, mi van, ha csak úgy átlapozzák azt az oldalt, ahol Te szerepelsz. NADE az online, majd ott, ott aztán minden mérhető. Ezt követően megkapsz egy kicsit gyűrt kockás lapot, jobb esetben egy Excel táblát, aminél Szent Kotlerre esküdve megadják, hogy ennyi volt az eredmény. Kapsz AV (reklámletöltés, ahányszor a banner megjelent) és CT (kattintás, click through) adatokat, táblázatvarázslók esetén CTR-t is. Ha feltűnik, hogy a kampányértékelésben visszaigazolt kattintás köszönőviszonyban sincs az adott, kampányhoz készített speciális beérkeztető oldal - vagy landing page, landoló oldal - által mutatott mérőszámmal, akkor bizony baj van. Ha nem méritek a kampányból érkezőket, akkor még nagyobb baj van. A legtöbb KKV számára a google analytics a kézenfekvő és ingyenes analitikai szoftver, aminek a megismerése csak időt igényel. Ha ebből kevés van, akkor el kell menni egy kezdőknek szóló tanfolyamra, és az alapokat meg lehet ismerni. Én jó szívvel ajánlom a HD marketing csapatát, akik amellett, hogy profi szakemberek, kitűnő segítőkész, türelmes oktatók :)

Bannerek esetén jó lenne, ha egy a megrendelőtől és a médiától független szervezet mérné a megjelenéseket és a kattintásokat. De hát ilyen van :) A reklámszerverek szerepe pontosan ez, megspékelve azzal, hogy biztosítják a bannerek tárolását és futtatását is. A hirdetési felületen, mint például az Építészfórumon, banner-zónák vannak elhelyezve. A különböző zónákba az adserveren keresztül tudja a bannereket elhelyezni a felület kezelője. Ha valaki rákattint a bannerre, akkor egy megadott linken segítségével eljut oda, ahova a hirdető szeretné. Az adservernek teljesen mindegy, hogy hányszor töltődött be az adott reklám, hányszor kattintottak rá, csak csendben számol és ha kell, akkor jelentést is készít. Irgalmatlan mennyiségű paramétert lehet egy-egy banner kapcsán beállítani, mennyi ideig fusson, vagy hányszor töltődjön le, hány kattintásig fusson, mennyire legyen erős más bannerekhez képest, hányszor jelenjen meg egy adott látogatónak stb. A kampány végén pedig lesz valamilyen eredmény. Az eredményből jelentést, riportot lehet készíteni, ez egy automatizmus, szöveges eredmény, az adott kampány adataival. Nagy betűk, sok oldal, számok, százalékok. Csak kérni kell.
 
Az itthon leggyakrabban használt adserver az Adverticum. Nagyok, pontosak, segítőkészek. A médiumnak nincs más dolga, mint létrehozni a banner-zónákat, elhelyezni az oldalain, majd feltölteni a kampányokat és hirdetéseket, amelyeket megrendelnek nála. Nem csak médiumok, sales house-ok is használják az Adverticumot. Ott ahol a sales house-oknak kizárólagosságuk van, úgy működik a dolog, hogy a sales house elkészíti a banner zónák kódját az Adverticumban, majd odaadja a médiumnak, hogy azt építse be az oldalaiba. Így gyakorlatilag a médium csak a felületet adja, a sales house tartja kézben és kezeli a bannereket.
Az Adverticumnál az egyes jelentéseket az alábbiak szerint lehet bekérni (Kampányok -> Jelentések -> új jelentés):
kampányjelentés.jpg

Ha azt mondjuk, hogy egy mikrónak kinéző eszközzel vörös-áfonyás minicsigát tudunk sütni, padlizsánkrémlevest és rántott csirkemellet lehet rösztiburgonyával készíteni, akkor megemelhetjük a kalapunkat az esze előtt. A háztartási berendezések lassan készülhetnek IQ tesztre, sorba állnak az androidos mosógépek, a tojást rendelő hűtőszekrények és a mikrohullámú sütők is.

Vörösáfonyás minicsiga ala Samsung okos sütő

A Samsung csúcsgépe elsőre úgy néz ki, mint egy nagyra nőtt, kortárs designerek által újraértelmezett mikró. Prémium minőségű, szálcsiszolt fémfelületek, komor-feketén csillogó üvegfelületek, kerámiával borított hatalmas belső, nagyautósan-tompítottan – és nem utolsósorban praktikusan lefelé nyíló ajtó. Másodjára is úgy néz ki, mint egy szép mikró, ugyanakkor a sztenderd készülékekhez képest inkább egy beépíthető eszköz méreteivel rendelkezik, pedig az oldalakat borító fémház nem beépítésre való.

A hozzávalók

Az okos sütő nem egyedül érkezett hozzánk, értő PR-esek egy, Siller Tamás séf által készített receptfüzettel és mellé egy komplett hétvégére való bevásárlás eredményével küldték, egy jópofa – persze Samsungos – hűtőtáskában. Nem bízták a sikert a véletlenre, az összeállítás olyan alapos, hogy ha a Marsra küldtek volna tesztelni, és van ott egy 220V-os csatlakozó, akkor is parádésan sikerül a főzőcskézés.(Büszke is vagyok magamra, hogy mezítlábas bloggerként hogy felvitte a szerencse a jódolgomat, a porszívótesztelés után a következő grádicson nézek felfelé a Galaxy 5 tesztelés irányába.)

MC32F606TCT sajtófotó

Maga a sütő annyiban okos, hogy három fontos funkcióval rendelkezik, és azokat tudja automatikusan keverni a maximális eredmény érdekében: működhet mikrohullámú sütőként, légkeveréses sütőként és grillezőként. Az igazi okosság akkor jön elő, amikor a termékhez megfelelő attitűd kapcsolódik, amikor igyekszik a felhasználó minden funkciót kipróbálni. Mi itthon alapvetően nem használunk mikrohullámú sütőt, amikor az utolsó elromlott pár éve, nem javíttattuk meg, kislábosban, sütőben melegítünk. Most úgy voltunk, hogy hagyjuk magunkat, rácsodálkozunk a modern technika vívmányaira egy rövid időre :) De azért a vasárnap reggeli kakaót nem ebben melegítjük.

Samsung okossütő

Felgyűrtük az ingujjakat, és családi összefogásban nekiálltunk tesztelni. Három ételt készítettünk el, gyakorlatilag egy komplett ételsort; elsőnek padlizsán krémlevest, majd spenótos vadrizst pirított sütőtökkel és csőben sült válogatást tartármártással és gyömbérrel. A receptkönyvben lévő útmutatások alapján könnyen, egyszerűen ment minden, az ételek finomak lettek. Kicsit furcsa volt az általunk elsőre mikróként definiált sütőt 20-30 percekre indítani, vagy előmelegíteni, de ez igazság szerint csak nézőpont kérdése. Egy hagyományos sütő esetén, amikor az almáspite 55 percig sül, fel se szalad az ember szemöldöke.

e1bandi 2014.04.04. 09:01

Nagyobb lett a Construma

2014 mindenképp a növekedés jegyében telik az építőiparban, bár a bázist jelentő korábbi éveknél nagyobbra ugrani nem egy lehetetlen küldetés. Az idei Construma a reménykedés, a bizakodás és a pozitív szemlélelet jegyében zajlik, a kiállítókkal beszélgetve mindenképp.

Mapei 2

Ahhoz képest, hogy korábban egészen erős eltolódás volt érezhető a kiállításból a vásár irányába, úgy néz ki, ez a folyamat megállt, sőt olyan gyártók jelentek meg ismét, akik több évet kihagytak, vagy még korábban nem állítottak ki, mint a Bachl, vagy a Velux. Megszűntek a felesleges, kiállító nélküli, padokkal kitöltött belső terek, kevesebb hely jutott a kapcsolódó építészeti, otthonteremtési, lakberendezési médiának. 

Új Ház Centrum
Az első két napon viszonylag sok volt a látogató ránézésre/érzésre, meglátjuk, hogy mit hoznak a közönségnapok, és mit mutat majd az összegzés a kiállítás után. A konferenciák száma a tavalyi 60 körüliről lényegesen csökkent. A legszebb stand díját a Mapei kapta, intenzív kék/zöld megjelenéssel és a korábbi években már megszokott hostess-hadseregével, akik tabletek segítségével regisztrálják a látogatókat a stand körül, akik némi információ, zöld bringák és nyeremények reményében szívesen adják meg adataikat. . A legnagyobbnak tűnő standja indén az ÚjHáz Centrumnak van, közel 400 négyzetméterrel, az A pavilon központi terét jelentő Építészkamarai szalmabála-installáció mellett. Ismételten sok gyártó jelent meg az Új Háznál, és a kereskedő szakemberi mellett a saját standdal nem rendelkező gyártók saját szakértői állnak az érdeklődők rendelkezésére.

Passzázs 2

A showt egyértelműen a 4 év kihagyás után kiállító Velux nyúlta le. A teljes tetőablak kínálatát idén megújító dán gyártó nem túl nagy standdal állított ki, viszont a Hungexpo területén megjelenő reklámjai, molinói, óriásplakátai és az A és G pavilon közötti passzázs oszlopmatricái lenyűgöző erőt sugároztak.
A képgaléria képei nem mutatják az összeg megjelenő kiállítót, ez csak egy szűk gyűjtés. Akit érdekel a Construma, még vasárnapig van ideje kilátogatni. 

Velux