A tavalyi Construma értékelésének második részében a kiskereskedelmi szektor nagyágyúi kapnak szerepet, a médiában igencsak aktív ÚjHáz Centrum két vezetője mondja el véleményét, majd a viszontválasz jogán a Construma kiállítási igazgatója, a tavaly az Építők Napján belügyminisztériumi elismerésben részesített Szalai Levente adja meg véleményét. A válaszok nagy többsége tavaly született, viszont idei hír, hogy több válaszadó is nagyobb standdal jelenik meg, mint tavaly és a retail szektorral speciális kommunikációs együttműködést tervez a Hungexpo idén.

Emlékeztetőül az első részben bemutatott látogatottsági táblázat diagram formában, majd alatta a KSH aktuális gyorsjelentéséből származó egészen gyászos grafikon. 

Construma_látogatottság_200-12.jpgksh_epitoipari volumen 2013.jpg

Vida János, az ÚjHáz Centrum igazgatósági tagja
Vezetőként mennyire voltál elégedett az idei kiállítással?
Elszomorított, hogy mennyire zuhan össze a Construma. 4-5 évvel ezelőtt egy gombostűt se lehetett leejteni. Most kérdés, hogy 2014-re megmarad-e.

ÚjHázCentrumKérlek, értékeld a látogatói összetételt mennyiségi és minőségi szempontból.
A látogatószám csökkenése csak az egyik része a dolognak, a fontosabb, hogy változott az attitűd. Most gondolkodnak, tervezgetnek, vásárlás majd egy év múlva lesz a lakossági érdeklődésből. Tavalyelőtt azonnali vásárlások lettek. Rajtuk kívül a szakiskolák tanulói és kreditpontgyűjtő építészek adták a látogatók nagy részét.

Mennyire volt jó a 2012-es kiállítói összetétel?
Az ÚjHáz Centrum 120 gyártói beszállítójából 6 állított ki, ez magáért beszél.

Mi az, amiben javulást várnál a szervezőktől?
A javulás szerintem alapvetően nem a szervezőkön múlik, a kiállítás a szektor helyzetét tükrözi. Amennyiben nem sikerül kormányzati, gazdasági eszközökkel a lakásépítést mértékét évi 20ezer lakás/év szintre visszatornázni, akkor nagy valószínűséggel gyártók fognak kivonulni az országból.

Volt kedvenc kiállítód?
Nem volt.

 

Juhász Attila, ÚjHáz Centrum Igazgatósági Tag

Juhász Attila - Piramis Építőház Kft. Göd_150.jpgKereskedelmi szempontból teljesítette a várakozásokat a Construma az ÚjHáz Centrum számára?
Az ÚjHáz Centrum számára a Construma építőipari kiállításon való részvétel kettős célú volt. Mint az ország legnagyobb építőanyag kereskedelmi hálózatának, a marketing stratégiánk részét képezi az "ÚjHáz" brand, mint építőanyag kereskedelmi lánc minél széles körben való megismertetése. Erre ragyogó lehetőséget nyújt a hagyományosan tavasszal megrendezésre kerülő Construma kiállítás, ahova az építkezni vágyók széles köre kilátogat. A másik célunk a Construma részvétellel a kiskereskedelmi forgalom generálása volt, hiszen minden kiállítási nap 20 ÚjHázas értékesítő munkatársunk igyekezett a konkrét vásárlói igényeket profi módon kielégíteni. A beérkezett igényeknek, melynek jelentősebb része a felújítási piacról érkezett, kisebb része az új családi házak szegmenséből, az elmúlt három év tapasztalataihoz igazodtak, jellemzően stagnálást mutattak. Összességében kereskedelmi szempontból jónak mondható a részvétel, és hozta a várakozásainkat.

Milyen jellegű segítséget szoktatok kapni a gyártóktól a Construmához?
A standunkon 14 magyarországi építőanyag gyártó képviseltette magát a gyártói szakma széles köréből. Jelen voltak falazóanyag, tetőfedőanyag, vakolat, kémény, tetősík ablak, térburkolat és szigetelőanyag gyártók. A standon jellemzően az újdonságokat és a legkorszerűbb termékeket mutattuk be, melyhez az installációk mellett folyamatos gyártó szakmai személyzetet is kaptunk, hogy szakmailag a legtökéletesebb információkat tudjuk átadni az érdeklődőknek.

ÚjHázCentrum 2Mit jelent számodra, hogy a kiállítók között a kereskedők aránya megnőtt, a gyártóké pedig csökkent?
Ez a tendencia évről-évre erősödik, folyamatosan csökken a gyártók saját jelenléte a vásáron és a kereskedők próbálják ezt az űrt betölteni. Véleményem szerint ennek két oka lehet: egyrészt minden évben nem tudnak annyi újdonságot bemutatni, amivel egy kiállítást tartalmilag meg lehetne tölteni, másrészt az utóbbi években az építőipart érintő válság hatására a gyártók költségcsökkentésre kényszerültek, melynek fontos eleme volt a marketing és reprezentációs kiadások szűkítése.

Mit gondolsz arról, hogy a megjelent egy barkácsáruház is a kiállítók között?
Az a véleményem, hogy odafigyelést igényel a hagyományos építőanyag kereskedelmi cégektől, hogy a barkácsáruházak is erősíteni kívánnak ebben a piaci szegmensben. Tapasztalataink szerint a tőlünk nyugatra lévő fejlett kereskedelmi rendszerekkel működő országokban klasszikusan "csak" hagyományos magasépítési termékkel foglalkozó "tüzép" telepek nincsenek, mindenhol kiegészíti az építőanyag kereskedést egy teljes barkácsáruházi kínálat, ahol megtalálhatóak a burkolatok, barkácstermékek, gépészeti, villanyszerelési, és lakberendezési anyagok, valamint a kertészeti termékek széles köre. Az a véleményünk, hogy ez a változás Magyarországon is be fog következni, és az ÚjHáz Centrum stratégiájának egyik fontos eleme a telephelyeinken a termékválaszték bővítése.

Szalai Levente, a Construma kiállítás-igazgatója (Hungexpo, GL Group)
A 2012-es volt a 6. építőipari kiállításcsokor, aminek az előkészítésében részt vettem. A cél 6 év alatt nem változott: mind a szakmai látogatók, mind a végfelhasználók igényeinek kielégítése jól elhatárolt szakmai és közönségnapok meghirdetésével és megszervezésével. Hogy a kiállítóknak és a látogatóknak is megfeleljünk folyamatosan fejlesztjük a kiállítást, a „termékünket”: sokéves termékfejlesztés eredménye, hogy már Építőipari, épületgépészeti, városfejlesztési és otthonteremtési kiállításcsokorról beszélünk. Annak érdekében, hogy az adott szakmai szereplők magukénak érezzék a kiállítást az adott szakmák reflektorfénybe kell, hogy kerüljenek a rendezvény 5 napja alatt. Erre jó példa legújabb fejlesztésünk, az URB:ICON Városfejlesztési kiállítás és projektvásár az NFÜ fővédnökségével, amit tavaly először a CONSTRUMA mellett rendeztünk meg a polgármesterek és az őket körülvevő döntéshozók számára. Az önkormányzati szereplők évek óta nagy számban látogatják a CONSTRUMA-t, de a megkérdezések alapján a standkínálat mellett speciális igényeket is támasztanak felénk. Őket szólítjuk meg egy olyan platform megszervezésével, ahol aktuális problémáik megoldásában segítséget kaphatnak és egy füst alatt bemutathatják projektjeiket, terveiket a beruházók és az ingatlanos szakma képviselői felé.
Nagyon fontos, hogy a Vásárközpontban igénybe vett szolgáltatások minősége megfeleljen az elvárásoknak. Nagy hangsúlyt helyezünk arra is, hogy a látogatói orientációt segítő kiadványaink is
A tavalyi üzemelés alatt és azóta folytatott egyeztetések alapján egyértelmű, hogy a kiállító cégek szinte kivétel nélkül elégedettek a látogatottsággal. Úgy gondolom, hogy az ágazat helyzetét alapul véve a több, mint 50.000 konkrét üzleti vagy vásárlási céllal érkező látogató sikernek könyvelhető el. A szakmai látogatók száma nem csökkent (a MÉK tagjai közül több mint 6.500-an látogatták meg a kiállítást, az MMK tagokból idén 4.500-an jöttek el), csökkenés a hétvégi látogatók számában történt. A végfelhasználók felé az idei évben alapvetően új a beterelésben, hogy az OTTHONDesign kiállítás önálló kampánnyal indult útjára a CONSTRUMA ikertestvéreként. Ezzel mind a felújítást, mind az új építést tervező célcsoportokat szólítottuk meg: csupán ezen rendezvényre 9.236 látogató regisztrált be.
Egyáltalán nem célunk a konferencia alapú kiállítás szervezés; úgy gondolom, hogy ezen koncepció nem tud megfelelő látogatottságot biztosítani a standokon, de ― tekintve, hogy a régió meghatározó szakkiállításáról van szó ― bizonyos eseményeket fontos hozzá kapcsolni. Külön ülésezik egy építőipari, egy épületgépész és egy városfejlesztési szakmai tanács ― a legfontosabb szövetségek a MÉK és az MMK aktív közreműködésével ― azon céllal, hogy kiválasszuk a megfelelő szakmai kísérőeseményeket, attrakciókat és koordináljuk azokat. Az idei évtől kiemelt hangsúlyt kapnak a gyakorlati bemutatók, melyek által a gyártók a technológiai újdonságokat még hangsúlyosabban tudják bemutatni. Idén a nyílászárós és az árnyékolástechnikai tematikában szerveztünk gyakorlati bemutatót, jövőre szeretnénk bővíteni a kört.
A CONSTRUMA egy nemzetközi szakkiállítás, ahol a hangsúly a gyártók megjelenésén van és ez így marad a későbbiekben is; az általuk bemutatott termékújdonságok, innovatív megoldások adják a rendezvény erejét. Az „A” pavilonban a több, mint 100 gyártói stand mellett egy kereskedő cég jelent jelentős méretű önálló standdal, akinek a döntéshozói közül ezen interjúban kettőt is megszólított. Mellettük a DACH-TECH és az INTER-ISOLA témakörökben több gyártó kereskedőivel fogott össze, hogy megjelenhessen a CONSTRUMA-n. Ők mindannyian bejelentkeztek önálló kiállítóként is és kollégáik folyamatosan jelen voltak a standokon.
Jelen gazdasági helyzetben a kiállításon megjelenő gyártó cégek számára is jelentőséggel bír, hogy a BAUHAUS, mint kiemelt szponzor jelentős kommunikációs csomaggal erősítette a végfelhasználói beterelő kampányunkat, ami a határon túl élő magyar közönséget is elérte.

További képek a 2012-es Construmáról:

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr245092935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása