Az építőanyagok netes kereskedelmében az Etyeki Tüzép abszolút úttörő szerepet vállalt, és a kezdetek óta is a legnagyobbnak tekinthető. Pár éve készítettem elemzést tetőcserép és tetőablak témakörben, és rendesen elcsodálkoztam az Etyeki Tüzép jelenlétének erején. Jelenleg egy „infomán geekcsaj”, egy digitális bennszülött, @zencsaj alias Novák Magdolna irányítja az online marketinget.

Honnan jön a nick, Zencsaj?
A világlátásomból es az egyik kedvenc teámból alkotott mix :) A zen szemlélet elég közel áll hozzám, de úgy gondolom, ez tökéletesen illeszthető a mindent felfedező, mosolygós, nyitott világképemhez. Amikor szükséges, komoly vagyok és felelősségteljes, de jó ideig nem akarok meg mentalitásban "megöregedni" :)

Etyekre vándorolsz nap, mint nap, vagy a technika eszközeivel vagy jelen?
Két hónapig bizony aktívan igénybe vettem a Volánbusz szolgáltatásait, aztán Kelenföldön megnyitottuk a budapesti irodánkat, ahol a marketing es az online értékesítői/ügyfélszolgálati csapatokat vezetem.

Nem volt furcsa a főnökeidnek, hogy Te nagyon nyílt kártyákkal játszol, és a folyamatos online jelenét mellett sok mindent megtalálni Rólad a neten?
Tudomásom szerint csak a beosztottaim követnek Twitteren a cégből, persze az sem zavarna, ha ez nem így lenne. Bekövetkezett egy olyan korszak, ahol elkerülhetetlen, hogy belefuss a másik magánéletébe valamilyen szinten - ha keresed azt. Természetesen én sem írom ki a legapróbb magánügyeimet a különböző hálózatokra, egyébként ezek között is szelektálom az infót. Egyszerűen nyitottabb személyiség vagyok, mint az megszokott, és van, akinek ez elsőre meglepő. Mindenesetre céges titkokat nem osztok meg sehol ;)
 
Elárulhatod, hogy összesen hány domaint kezeltek?
Sok aktív és még több "altatott" domain-unk van, húsz alatti site mennyiséggel foglalkozunk jelenleg, de erre az évre is sok a tervünk ;) Néhány példa: teto-ablak.hu, ytong-aruhaz.hu, creaton-shop.hu, mediterran-shop.hu, bramac-aruhaz.hu, tondach-shop.hu, kemeny-shop.hu vagy épp a friss gipszkarton-shop.hu
 
Hány ember van a csapatodban?
Jelenleg három "chatkislánnyal" (online es telefonos értékesítővel), egy grafikus/szövegíróval es egy sitebuilderrel dolgozom közvetlenül.
 
Az online marketingen túl más is a feladataid közé tartozik?
Igen, 2010 novemberétől fokozatosan vezetjük be a sitejainkon az üzleti chates értékesítést, a lányok munkáját is én felügyelem. Ezt a technikát azóta gyártók és konkurensek is átvették, amitől dagad a májunk - főleg, hogy a szakmai es sales képzést nem minden esetben tettek mellé, így ez a szolgáltatásunk jelenleg minőségében kiemelkedő a piacon. Természetesen a "hagyományos" telefonos es e-mailes formában is szívesen segítünk a tétovázó látogatónak.
Hogyan méritek a call-center minőségét?
Termékcsoportonkénti tervteljesítések és minőségi elvárások teljesítése alapján, természetesen a szezonhoz es a látogatószámokhoz igazodva. Nem fogok elkezdeni „válságozni”, de tavaly egyértelműen a felújítások felé fordult a piac, hiszen drasztikusan lecsökkent az új építések száma - ez minket is erősen érint. Nem ülhet senki sem a babérjain ezekben az években, reagálni kell a változó fogyasztói igényekre - persze a legjobb lenne megjósolni őket :)
 
Honnan kerültél az építőiparba?
Megjártam a hazai média-értékesítői ranglétrát, majd egy huszárvágással a hobbim, az online kommunikáció, üzleti tervezés és SEO/SEM területek felé fordultam. Így ajánlott be egy webshop-építő cég tulajdonosa a jelenlegi vezetőmnek. Először azt hittem, csak projektmunkára keres embert, ahhoz képest... :)
 
Miért pont ide váltottál?
Nagyon szimpatikus volt a tulajdonosi innovatív hozzáállás, és erre a kihívásra nem tudtam nemet mondani :)
 
Mennyi építőipari szaktudást szedtél össze eddig?
"Kénytelen" vagyok sokat - a lányok értékesítési képzések mellett szakmailag is nagyon felkészültek kell, hogy legyenek, ezt mindannyian elvárjuk magunktól. Büszkeséggel tölt el, amikor egy gyártói képzésen a konkurensek azt hiszik rajuk, hogy beépített emberek :) Őmiattuk és a kampányok pontos célzása, a célcsoportok igényeire adandó megoldások megtalálása miatt is értenem kell, mivel dolgozom. Oké, egyedül biztosan nem tudnék felépíteni egy házat, de nem tudnának átvágni ;)
 
Van olyan site az építőiparból, ami tetszik Neked?
A Mediterrán megújult gyártói oldala, és a frissen kilőtt új Bramac is nagyon tetszik, de nagy szerelmem a Velux.
 
Melyik gyártó oldala a legjobb szerinted?
Jelenleg a Mediterrán viszi a prímet.
 
Mennyire erősödik a verseny?
Egyre többen vagyunk, mind organikus, mind fizetett találatok tekintetében, pedig a versenytársak közül sokan kénytelenek voltak lehúzni a rolót tavaly. 2003-ban az en főnökeimre mindenki furcsán nézett, amiért építőanyagot akartak értékesíteni a neten, aztán elkezdték lemásolgatni az oldalainkat - volt olyan, hogy egy érvrendszert tartalmazó képet a mi site-unkrol húztak át az övékre, direkt hivatkozással :)) Igen, egyre többe kerül megtartani a hatékonyságot, de igyekszünk legalább fél lépéssel a többiek előtt járni. A kattintás csak a kezdet ;)
 
Az Etyeki Tüzép az Új Ház Centrum beszerzési társaság egyik tagja. Érezni a társaság online jelenlétének erősödését. Ebben a Te kezed is benne van? Adtok tanácsot?
A tulajdonosok elég erős szerepet vállalnak az Új Ház Centrum stratégiájának alakításában. Velük napi szintű a kapcsolatom, de a saját cégük kihívásait külön tudják választani a társaságétól.
 
Vannak olyan médiaszereplők, akik szinte ontják az építőanyag gyártók Facebook oldalait. Etyeki Tüzép néven nem vagytok jelen se a Facebookon, se más közösségi oldalon. Mi ennek az oka?
Jól megalapozott stratégia nélkül nem látjuk hatékonynak a social media használatát - "bohockodni", félmunkát végezni nem akarunk. Feltölthetnénk az összes oldalunk akcióit a Facebookra, de mivel a vásárlóink nagy értékű vásárlásokat hajtanak végre, és nagyon kevés az impulzus-vásárló, mi ezt az energiát inkább másra fordítjuk. Most ;) 
 
Sitebuilding - oldalépítés, UX – ügyfélélmény, webergonómia, SEO – keresőoptimalizálás, adwords/etarget szöveges hirdetések, link-építés, domain-gyűjtés… .mit hagytam ki a sorból?
Talán a valódi online szaktanácsadást. Ha élhetek azzal a közhellyel, hogy "az első házad az ellenségednek építed", azzal szerintem megvilágítom, miért fektetünk erre ekkora erőforrást. Mi azon vagyunk, hogy ez ne legyen így.
 
A gyártókhoz kapcsolódó domain nevek mennyire védettek?
Egyre erősebb a nemzetközi védjegyek hazai védelme. Amit nem fogok megérteni, hogy egyes gyártók, akik csak kereskedőkön keresztül értékesítenek, miért nem engedik a branded kulcsszavak használatát az AdWords kampányokban.
 
Van kedvenc online marketing eszközöd?
Az Analytics nélkül félkarú rabló lennék, fogalmatlan megmondó-ember. A számok döntenek el végül mindent.
 
Mire vagy itt, az Etyeki Tüzépnél végzett munkádban a legbüszkébb?
A két kis csapatom lelkesedésére és szaktudására, illetve az AdWords átkattintási arányaimra :)
 
Maga a cég dolgozik offline eszközökkel is?
Nagyon ritkán van rá példa. Tavaly új telephelyet nyitottunk, akkor szükség volt a bevezetéshez a helyi médiára - hetilap, óriásplakát-, illetve a regionális Új Ház katalógusban természetesen mi is szerepelünk, mint értékesítési pont. Lassan megbízhatóvá válik már területi célzás online is... de azért vannak néha vicces dolgok, amikor például egy budapesti vevőt Nagykanizsára dob a rendszer.
 
Vársz valamilyen súlyponti eltolódást 2012-ben az online marketingen belül?
Nem lesz elég a jó ár, egyre inkább a szolgáltatásokra helyeződik a hangsúly. Ezenkívül a kis szereplőknek egyre nehezebb lesz, további koncentrálódás várható.
 
Nagyon köszönöm a válaszokat!
Én ezt a riportot egy sorozat első részének tervezem, van jó pár tippem, hogy kikkel lehet folytatni :) Kérlek, mondj olyan építőipari marketingest, akit van miről kérdezni, és add meg az első kérdést!
Friedman Zsuzsa (Tondach) | A Tondach Magyarország folyamatosan hangsúlyt fektet a környezettudatosság kommunikálására. Terveztek ilyen típusú edukációs vonalat a szakmán kívül a végfelhasználók felé is, a tetők szerepéről az energiatakarékos házak kialakításában? 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr94220178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása