A marketinges szakkönyvek tele vannak az újrapozícionált márkák sikereiről, de sajnos javarészt külföldi példákat lehet csak találni, pedig elég lenne körülnézni, példaértékű esetek itthon is vannak bőven. Az online marketinges körökben kevéssé értékelt Kotler alapvetései mind a mai napig érvényesek; ezek közül most a Többet-többért elv egy szép magyar példáját mutatom be.
 
„A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával körültekerve”, ahogy @RolFic fogalmazott a Twitteren. Igaza van, alapvetően a termék is tekinthető ügyes marketingfogásnak, ha kisebb kalács-forma péksüteményeket árusítanának, kevésbé lenne látványos a dolog.
 
A Királyi kürtőskalács sikerének elemei könnyen körbejárhatók, és elemezhetők, de persze az alapötlet már megszületetett, csak gratulálni lehet hozzá :) A különböző kézműves vásárokon korábban is lehetett gyakran találkozni a székely eredetű kürtőskaláccsal, de azok többnyire előre elkészített darabok voltak, ügyesen celofánozva, ÁNTSZ-nek tetsző kis terméktájékoztató cetlivel ellátva. Ezek nem voltak ugyan rosszak, de nem adtak sokkal több élményt, mintha a nagyáruházak polcairól vettük volna. Ezzel szemben a helyben készülő Királyi kürtőskalácsok lényegesen nagyobbak – és persze drágábbak is, jó 1,5-2x annyiba kerülnek, mint a fapadossá visszaminősülő társaik. De mit is kapunk a pénzünkért náluk:
 
- Abszolút friss terméket
- Olyan mennyiséget, ami biztosan elég, nem fogjuk kevésnek tartani
- Közösségi élményt – vagyis egy kis közös sorban állást, ami mutatja az összes potenciális fogyasztónak, hogy a termék jó, hiszen sorban állnak érte
- Látványelemeket: parázs fölött forgó/piruló, kényelmesen bambulható „terméket”
- Vevőcsalogató illatokat a karamellizálódó cukornak köszönhetően
- „Long-tail élményt” a különböző ízvariációk választéka miatt 
- Corporate megjelenést, profizmust, amivel bőven kilógnak a vásári árusok közül
 
Biztosan ott lesznek a karácsonyi vásárokon is, ha valaki találkozik velük, jutalmazza meg a kitűnő marketingötletet!
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr781517740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.11.11. 13:58:32

Sok hasonlóan működő kürtőskalács-sütő működik az országban. És azok szerintem a legsikeresebbek, akiknél a kiszolgáló személyzet is olyan, hogy megállsz akkor is, ha csak elmész mellettük, és ha veszel, akkor meg beszélget, "műsort ad" a kalács mellé.

e1bandi · http://acskapocs.blog.hu 2009.11.11. 14:25:27

Mindig visszajutunk a felhasználói élményhez, és ez így is van rendjén, mert ha valamit érdemes fejleszteni, méghozzá akár a gyors eredmény érdekében is, akkor ezt!

JonyDee 2009.11.25. 18:59:18

Teljesen egyetértek a cikkel. Ez tényleg kürtőskalács, ellentétben az elektromosan sütött wcpapír guriga méretűvel.
Azt azért még megemlíteném, hogy nem ez a csapat készít egyedül faszénparázson ilyen méretű kalácsot, hanem ott van pl a Csíki-Kürtős ill. a Vitéz Kürtős is.
süti beállítások módosítása