Lassan lejárnak a tavaszi építőipari akciók, úgyhogy, ha valaki szeretne egy telefont a konkurensétől, akkor most ugorjon be egy DIY áruházba :)

Számos promóció látott napvilágot a tavaszi időszakban, a korábbi szokásoknak megfelelően futnak a gyárói és a kereskedői árakciók, de mivel ezek viszonylag egyszerűek és nem rendelkeznek IQ rengető stratégiával (legalábbis kívülről nézve), egyelőre nem szerepelnek a mostani posztban. Aki figyeli a konkurensét, az úgyis tud róla...

A nagyobb előkészítést igénylő, komplexebb aktivitások majd később kerülnek gőrcső alá, mindenesetre a Lindab chip-kártyás pontgyűjtője mindenképp megér majd egy misét.

 

 

 

 

 

 

A következő akciókat alapvetően online hirdetések alapján találtam meg, a Cimsec alapvetően kivitelezői akciójához teaserként vitt a BódySyilvis óriásplakát kampány.

Mapei - 1 hónap, 10 iPhone, 1 laptop, sms-kommunikáció

 

 

 

Az egyhónapos kampány végén, kényelmes 15 napos rátartással kerül kisorsolásra a 11 db ajándék. Az akciót szórólap nem hirdette a Mapei honlapján, de legalábbis én nem találtam rá. Az akció az összes Mapei termékre vonatkozik, tehát az Adesital brand termékeit leválasztották a promócióból. A játékba való bekerülés viszonylag egyszerű, nem emelt díjas sms-be kell beküldeni a vásárlás napját, a vásárlás összegét, a vásárló nevét, címét és e-mail címét (ez utóbbi nem kötelező). A minta sms kinézete a következő:

0402 34657 Minta Miklós 2040 Budaörs Sport utca 2 mintamiklos@mintanet.hu

Azért, hogy legyen egy kis csavar a játékban, az esélyeket arányosan növeli az elköltött összeg, a rendszer megkezdett 10.000 Ft-onként ad egy "nyereményszelvényt", tehát a 34ezer forintos vásárlás 4 alkalommal rögzíti a beküldőt. A nyeremény átvételéhez meg kell őrizni a számlát. Az iPhone divatos, jópofa választás, de Steve Jobs géniusza épp abban van, hogy erős előfizetéshez kötötte eleinte a telefon értékesítését, így biztosítva az internetfüggő telefon összes feature-ének automatikus kihasználását. A nyertes így vagy kap egy korlátozottan használható prepaid előfizetésű telefont, vagy egy vaskos előfizetést, mindenestre biztosan T-ügyfél lesz belőle, akármilyen szolgáltató rabigáját hordta addig. (A szolgáltatófüggetlen iPhone-t meg nem is feltételezem, nem valószínű, hogy a Mapei a szürkeimportot és a vékonyszálon függő garanciát támogatná).

A Mapei promóciója sok ajándékot ígér, jó a rövid - 1 hónapos - időtartam, egyszerű a regisztráció, és népszerű ajándékokat ad. (És szépen korlátozza az ajándékok mennyiségét, tehát pontosan tervezhetők a költségek, ami manapság mégnagyobb érték kell, hogy legyen. Mondjuk a közjegyző szemei keresztbeállhatnak, ha a mintaként hozott 35ezres számla nyereményátadás előtti ellenőrzésekor kiderül, hogy 8ezer forintért vásároltak Mapei terméket, 10ezerért Adesital fugázót és 4ezerért Padlopont és 13ezerért meg csempét... és ezzel négyszerezte meg a beküldő a nyerési esélyeit.)

Baumit - 2 és fél hónap, 10 Samsung Omnia telefon + 33% kedvezmény, postai kommunikáció 

A Baumit akciója lényegesen összetettebb, bonyolultabb, mint a Mapei-é, de némi utánaolvasás segítségével azért ebben is el lehet igazodni. A fenti megoldáshoz hasonlóan a célcsoport nem került szűkítésre, amit az ajándékválasztás is megerősít, egy jó - kártyafüggetlen - okostelefon bárkinek hasznára válhat, akár szakember, akár építtető. Az Omnia, ha nem is annyira trendi, mint az iPhone, de van beépített GPS benne, és iGo Kelet-Európa térkép, az okostelefonokkal foglalkozó site-ok pedig dícsérik, és nagyon korrekt közösség segíti a felhasználókat http://www.i900.eoldal.hu/.

Az akcióhoz való csatlakozás módja az akciós árjegyzékből letépett, bérmentesített lap visszaküldése, teljes kitöltés esetén (e-mail cím is kötelező), amibe a kereskedői pecsételés is beletartozik. A nyeremény átvételéhez itt is a számlára van szükség, a játék pedig meghatározott termékek vásárlására vonatkozik. Innentől bonyolódik a dolog, mert egyrészt kedvezményt "javasol" a Baumit az ajánlott ár segítségével, illetve kapcsolódó terméket biztosít még ezen felül, garantált ajándékként. Plusz, ahogy a szórólapon is látszik, ingyenes színmintát is lehet párhuzamosan igényelni a kereskedőkön, vagy a Baumit üzletkötőin keresztül, 2 kg-os kiszerelésben.

A postai úton való regisztrálás kicsit idejétmúltnak tűnik az sms regisztrációhoz képest, és "csak" annyi a többletinformáció, hogy megtudják a szervezők a vásárlás helyét is. Cserébe nemcsak lassabb és bizonytalanabb, de disztribúciós terheket jelent a szórólapok biztosítása, többletmunka a kereskedőnek és a beküldőnek is.

Cimsec - 3 hónap, vásárlásonként garantált ajándékok + BódiSylvi egy őrült éjszakára, sms kommunikáció

A Cimsec akciója kicsit kilóg a telefonos sorból, de azért kár lenne kihagyni a felsorolásból. A promóció minden termékre vonatkozik, de van alsó összeghatár: 10.000 Ft. A beküldő a számla sorszámát, a beküldő státuszát (burkoló/megrendelő), nevét és címét kéri, valamint a kiválasztott garantált ajándék kódját határozottan, csillaggal elválasztva az adatokat. A minta sms viszonylag rövid:

123456789*M*Jó Pál*1234 Doboz, Fő u. 6.*2 (XL)

Minden visszaküldés esetén garantált ajándékot küld a Cimsec az akció saját image-ével díszítve: pólót, baseball sapkát vagy faliórát. A szóróajándékok jól átgondoltan kerültek kiválasztásra, legnagyobb mennyiségben feltehetően a póló fog fogyni. Az szórakoztató élmény kategóriába tartozó fődíj nagyjából behatárolja a célcsoportot, úgy gondolom, hogy egy-egy sms elküldése jó poén, maga az akció jó beszédtéma lehet a kivitelezők körében. Az akciót kísérő, kommunikációs keretként funkciónáló óriásplakát visszafogott annyira, hogy a végfelhasználók/megbízók érzéseit ne sértse, de gördülékenyen át tud vezetni a kivitelezői akcióhoz. A garantált ajándék persze veszélyesnek tűnet, de aki már több ilyen promóción túl van, jó eséllyel tudja meghatározni, hogy a milyen arányban tudja játékba hívni a vásárlóit, és mégsem kell minden egyes eladott termékhez ajándékot biztosítania.

A Cimsec akciója könnyen működtethető, egyszerű de látványos, és persze a játékosok számára a fődijhoz kapcsolódó élménybeszámoló kitűnő follow-up lehetőséget biztosít.

A Mapei és a Cimsec akcióit a webnyeremény is hozza, a Baumité jelenleg ott nem található meg. Persze az ilyen megjelenés többnyire csak a szerencsevadászokat hozhat látogatóként az oldalunkra, de annak is van jelentősége, illetve a gondos/alapos vásárlót befolyásolhatja a választásban.

Várom a beszámolókat és bemutatókat más akciókról is, akár komment, akár levél formájában! 

A bejegyzés trackback címe:

https://acskapocs.blog.hu/api/trackback/id/tr271084228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása